Annorlunda natt, annorlunda dag

Här händer det grejer ska ni veta.

Efter att ha vaknat typ en gång i timmen vareviga natt i en evighet (känns det som i alla fall) så slog Alvin i natt till med att sova mellan 23 och 05. Inte förens då var det matdags tyckte han och fram tills dess sussade han sött i sin säng (har ni hört på maken?). Han gnydde till någon gång men lugnade sig själv och efter maten hade han inget emot att ligga själv i sin säng igen. Så så sov vi fram till klockan 8. Själv sov jag väl inte riktigt lika bra som Alvin (för jag var ju tvungen att kolla till honom hela tiden eftersom det var så skumt att han aldrig vaknade) men 100 gånger bättre än någon annan natt sen i november. Ja, och efter det har vi varit och introducerat Alvin för min farmor. Min farmor är tyvärr mest ett litet kolli som sov sig igenom större delen av besöket (brukar ju annars mest vara Alvins melodi att sova sig igenom besök) men det känns bra i hjärtat att Alvin och hon har träffat varandra nu i alla fall. Blev även första gången P träffade henne och det känns så klart också bra. Även om hon varit i opratbart skick i över 10 år nu så är det viktigt för mig att min lilla familj fått träffa henne eftersom hon ju betydde mycket för mig som barn. Efter det bar det av till MacDonalds, jag, P, Alvin och min pappa. Vi fick smarrig lunch och även Alvin fick lite att äta (och även om det inte såg lika gott ut med kalops som hamburgare så verkade han nöjd). Efter det drog min far på annat och P körde mig och Alvin till Söder och Mosebacke där vi träffade en vän till mig och hennes barn för att gå på babyrytmik. Det var skoj men väldans jobbigt. Det var visst som ett helt litet träningspass för mammorna det eftersom det ingick att dansa salsa till musiken (!). Efter det tog vi en liten promenad. Shit vad glad jag är över att inte bo mitt i stan, för mycket folk kring vagnen för min smak men Alvin verkade gilla att kolla in alla och vägrade sova. Vi stannde till för lite fika men med två övertrötta barn blev det en ganska snabb fika och efter det promenad till centralen. Förra veckan skrev jag visst att jag inte skulle ge mig ut i kollektivtrafiken med Alvin men idag så tog vi faktiskt pendeln hem och Alvin gjorde sin tågpremiär. Utan några som helst problem, men så sov han mest hela tiden också. Väl hemma i Sumpan var vi tvungna att åka äckliga hissar två gånger för att ta oss först ner i tunneln under spåren och sen upp i markplan. I första hissen tvingade en tant med rullator mig och en annan mamma att dela hiss ("det går minsann om man ställer vagnarna på tvären") men då ville inte hissen åka så tanten öppnade dörren och meddelade "att vi fick ju minsann inte stå på det gula". Det var ju för tusan hon som tvingat oss att dela hiss för att det skulle bli hennes tur snabbare (antar jag). Ja, ja, till slut kom vi iväg och bortsett från det gick det hur smidigt som helst att åka tåg. Nu har Alvin somnat helt orimligt tidigt för att vara han men så har vi ju också haft en ovanligt fullspäckad dag och en annorlunda natt bakom oss så kan det möjligen vara för natten? Skulle inte tro det men det visar sig... Lika bra att sluta förundras och gissa hur det kommer bli för det verkar inte finnas någon logik i något vad gäller sömn. Väldigt söt är han när han sover i alla fall.


Gosungen för ett par veckor sedan när han somnade på min mage precis som när han var alldeles ny (och jag hade ammat precis innan därför har jag tröjan ganska konstigt).

Publicerat: 2011-07-05 @ 20:09:07


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!