Så lillepluttig

Sådär ja, en tur till IKEA och inköp av ramar och nu ska den pyssliga sidan av Julia letas fram. Är rädd för att jag kan få leta rätt länge men det vore fint om jag lyckades få till att rama in hand- och fotavtrycken som jag planerat någon gång innan nästa år eller så. Eller kanske till och med idag.

Sen ska tekniska sidan letas fram också. Den tror jag faktiskt inte är lika gömd men får se hur det går när vi ska montera fast nya varukorgen på vagnen. Köpte en ny igår. Den gamla (som troligen var ganska felmonterad) har släpat i marken, speciellt i snövallarna under vintern så det var inte så mycket kvar av den och hela vitsen med vagn är ju just att kunna lasta den full med allt möjligt man kan tänkas behöva eller råka köpa. Ja, så kanske det är så att en liten vits med vagnen är att få med sig sitt barn också men den funktionen kvarstår ju även utan varukog.

Idag har vi (bortsett från IKEA) hunnit med att besöka 12 dagar gamla Vincent. Vet ni hur små de är när de är 12 dagar? Och vet ni att Alvin vägde lika mycket när han var 2 månader (drygt 4,5 kg) och fattar ni då hur sjukt det är att Vincent såg så lillepluttig ut att jag omöjligt kunde minnas att Alvin varit så liten (fast han ju nästan varit hälfen så liten och mindre än Vincent är idag i 2 hela månader). 2 månader för 5½ månad sedan, det borde man väl minnas? Trodde alla hittade på när de sa så men det är verkligen sant. De är så små att man omöjligt tror att det är sant. Väldigt söt var han i alla fall lilla Vincent och väldigt snäll medans vi var där. Snäll var även Alvin. Gladast i stan satt han på deras golv och lekte och charmade även de nyblivna föräldrarna som ju borde ha fullt upp med att bara ha ögon och hjärta för sin lilla pojk. Och bara ibland tröttnade han på att sitta still och ville hellre ta sig fram till stora blomkrukan och tömma den på jord. Bara ibland. Sen fick han frukt och då var han lugn igen. Alvin har för övrigt odlat fram en helt naturlig tuppkam. Håret växer liksom bara mitt på huvudet i en liten triangel och det är väldigt sött (men lite konstigt). Ska visa bilder så snart jag laddat in lite nytt från kameran.

Nu ska vi hitta på någon middag här hemma. Lunchen bestod av rester från gårdagen. Det kanske låter tarvligt med rester men det var typ det godaste man kan tänka sig. Grillade hamburgare med massor av smarriga tillbehör. Och lika gott var det igår med L och M och trevligt värre hade vi. Bortsett från att grannen klippt ner vår häck men det måste jag nog nästan fota och skriva ett eget inlägg om för det var så konstigt. Först fota, sen ladda in bilder, sen skriva. Kan bli när som helst alltså. Nu drar jag till köket!

Publicerat: 2011-07-01 @ 20:05:16


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!