Piggelin

Jag tvättar. Jag städar. Jag springer ut och kollar till Alvin som fortfarande sover sött i vagnen. Städar lite till. Väntar på att få hänga tvätten. Plockar lite. Dammar lite. Jag är ganska duktig om jag får säga det själv.

I natt provade vi något nytt. Vakna pigg och glad och ståendes i sängen klockan 5. Jag stod inte för någon av de bedrifterna dock. Ha då i tanken att vår lilla filur inte somnar förens framåt 12. Då är det inte ok att vakna vid 5. Inte alls. Lyckades dock få Alvin att somna om men till skillnad från tidigare nätter då han gråtit/skrikit en gång i timmen vaknade han nu pigg och låg och snackade ungefär lika ofta. Så återigen en halv natt med Alvin på min arm. Svårt för mig att sova bra då och ännu svårare eftersom han som sagt vaknar ganska ofta även om han till sitt försvar faktiskt somnar om ganksa snabbt igen. Till och med förvånande snabbt med tanke på vilket håll-i-gång det är på honom precis när han vaknar. Eller gör han även detta i sömnen? Trevligare än skrik är det i alla fall men helst skulle jag nog se lite mer sammanhängande sömn. Men, men, den som gapar efter mycket... så jag väljer att i alla fall uppskatta att han är så god och glad mitt i natten...

Nu ska jag städa vidare innan det är lunchdags för hela familjen.

Publicerat: 2011-07-11 @ 13:03:43


1 kommentarer
Postat av: Elinor- Matildas mamma

HEJ!



Sorry att jag har vart frånvarande! Men det är sommar!



Åh läste att Alvin har samma dumfasoner som Matilda å vakna 5 på morgonen! INTE KUL! Matilda får då ligga i vår säng å leka lite... så kan vi sova lite under tiden. Oftast somnar hon själv efter en halvtimma å sover till 6.30....



Sitter nu med världens huvudvärk! USCH! Hoppas på att det blir ett riktigt åskväder så alla spänningar släpper. Nu ska jag ta hand om mitt yrväder.



KRAM!

2011-07-12 - 17:42:52 | URL: http://twitter.com/#!/redishfoxno1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!