Vuxenlekar

Så där ja, nu har vi lekt elektriker här hemma.
-Dimmer monterad i matsalen (krävde dock lite kompletteringsshopping av älsklingen för att få det att funka, men åhh så bra det blev när det var klart!).
-Bytt sladd till och satt upp fönsterlampa i köksfönstret.
-Nytt vägguttag över köksbänken. Tidigare har vi bara haft 2 ynka kontakter i hela köket. Nu har vi 4. Vilken lyx! Då slipper vi ha en skarvsladdsdosa på bänken, alternativt att behöva dra ut allt hela tiden. Med tanke på att man i köket typ alltid vill ha micron, kaffemaskninen och vattenkokaren inkopplad så har det varit lite besvärligt. Och ibland vill man ju använda en matberedare eller så också och då är det fullt. Har irriterat mig på detta sen första kvällen i huset. Nu är det fixat. Ungefär 30 minuter tog det. Vi är bra på att skjuta sakerna framför oss men när det väl blir gjort känner vi oss väldigt nöjda.

Just det, jag är inte helt nöjd med vår blandare i köket eftersom den är så låg att vattenkokaren och andra kannor inte går in under. Kanske vi kan fixa om ett halvår eller så. Det vore skoj.

Nej, nu ska jag inte låta negativ. Jag är ju supernöjd med det vi åstadkommit idag och jag är väldigt tacksam för att min älskling är så händig som han är. Det är jag som startar upp och sen får han komma och reda upp allt. Det är kärlek det!

Publicerat: 2011-01-26 @ 21:04:04


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!