Varning för Sektor 236

Måste varna alla läsare för troligen världens sämsta film. Sektor 236. Se den inte. Det gjorde jag och det kan ha varit de merst bortkastade minutrarna i mitt liv. Filmen saknar all form av logik i handlingen, skådespelarna borde inte kallas skådespelare och man kan verkligen undra hur Tintin Andersson hamnade som birollsinnehavare i denna B-film. Man kan också undra varför någon som är med i filmen i typ 2 minuter är ensam på framsidan av omslaget och vad gör Jan Johansen? Måste vara någon avlägsen släkting tills dessa två någorlunda kända namn som gjort filmen så att det ställer upp. Eller vad vet jag, Janne kanske såg sin chans att bli inte bara sångare utan även skådis? Hur som helst är det deras namn som står som affishnamn men de innehar båda små biroller. Vidare är ljudet så dåligt att man stundtals inte hör konversationerna, detta för att det hela verkar vara filmat med vanlig videokamera och övrigt bakgrundsljud, typ grus som skrapar är inte borttaget utan överröstar skådisarna. Hela filmen går för övrigt ut på att det finns en plats i skogen där det finns en parallell tidsdimension (tråkigt nog stod inte det i beskrivningen av filmen i Telias videobutik i digitalboxen - hade jag sett det hade jag aldrig accepterat P:s filmval). Tidshålet illustreras av att bild och ljud liksom förvrängs och under dessa perioder i filmen varken ser eller hör man själva storyn. Sen slutar filmen utan någon egentlig upplösning. Allt förblir liksom olöst. Och ja just det, i 59.e minuten ser man en rödklädd kameraman i bakgrunden när huvudpersonerna jagas i skogen. Allt som allt en riktig skitfilm och jag fattar inte hur Telia ens kan ha den i sitt utbud. De hade till exempel inte Salt som jag ville se men denna film tycker de tydligen är ok att sälja. Och detta utan att i beskrivningen förklara att det hela är en film skapad av ett kompisgäng som vill leka amerikansk action. För så måste det vara. Inget produktionsbolag kan ligga bakom detta. Summa summarum: se inte sektor 236 oc tacka mig så mycket för att ni inte blev lurade som jag.
Publicerat: 2011-01-09 @ 15:48:37


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!