Städdag

Idag har jag varit lite mer produktiv. P har jobbat hela dagen och är fortfarande inte hemma. Alvin har till och från sovit själv i sängen och en sväng i babysitterna och jag hann städa hela köket (flera dagars disk och skräp) och plocka undan julklappar som fortfarande legat framme i vardagsrummet utan att få en riktig plats. Sen kom svärföräldrarna på besök. Svärfar skottade snö från uppfart och bilar i nästan 4 h medans svärmor hjälpte till och vaktade/umgicks med Alvin så jag kunde dammsuga. Råttorna som attackaerade i trappen var så stora att till och med hunden kunde bli rädd så det var verkligen välbehövligt. Så mycket trevligare att starta veckan med ett rent hem, med tanke på tiden jag numera spenderar hemma är det att föredra om huset är beboligt (och helst ska dammråttorna inte trivas lika bra).

Nu väntar lite TV-titt i väntan på älsklingen och ska kanske hinna med att bada Alvin också. Verkar lite risky dock, han har kämpat länge med något som borde ut ur magen och vill helst inte att det landar just i badvattnet...


Alvin poserar lite lagom avslappnat.

Publicerat: 2011-01-02 @ 20:34:17


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!