Sovmorgon

Nej, tänk om man skulle ta sig den där duschen min kropp väntat så länge på (varför svettas jag så mycket? den där amningen verkar ha höjt min kroppstemperatur med ett par grader känns det som). Alvin är nu ganska lugn och borde kunna ligga nöjt i babysittern ett tag tycker jag. Jag ska försöka göra mig någorlunda respektabel och ta med mig Alvin till mina föräldrar en sväng. De har utvecklat ett Alvin-beroende som behöver stillas och det vill jag ju så klart hjälpa dem med. P ska iväg och träffa sin snart före detta boss så det passar bra med tiden också...

Och jo just det. Jag vann pokern igår (hahahahaha, jag måste vara skitbra för älsklingen säger att han är väldigt vass på poker och om jag vinner över honom vad är inte jag då?). I potten låg en sovmorgon. Just idag (bara för det, eller möjligen för att vi la oss rätt sent) så vaknade dock inte Alvin förens halv 10 så det blev ganska fin sovmorgon för oss båda. Men när han vaknade och jag ammat så tog P med sig honom upp (eller ner blir det ju eftersom sovrummet ligger på övervåningen) och så fick jag ligga och dra mig till 11 utan att bli sparkad på och det är LYX det!

Stora ögon riktas mot mobilen som snurrar så fint.

Publicerat: 2011-01-30 @ 12:50:09


1 kommentarer
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Åh det där med att svettas så! Det gjorde jag också när jag ammade å nu när jag har mens är det samma sak (men så var det även innan jag fick barn just i denna perioden). Ja jag hoppas att det är hormonplitor, dock läste jag att dom inte får det när de är så "gamla" som matilda. Men vi får se, ska ringa BVC imorgon.



P-datorn är det bästa som jag haft någonsin!! Jag är också emot hormoner efter att ha käkat minipiller i några år. Jag får inte använda några andra preparat pga blodpropp. Å jag vill inte ha massa främmande föremål i mig. Så p-datorn är ett superbra alternativ. Jag har ju den som man tar tempen med, skrev lite om den för några år sen när jag bestämde mig för att köpa den: http://redishfox.blogg.se/2009/january/preventivmedel.html



Den e riktigt bra, dock tar det ett litet tag innan den har lärt sig ens cykel, men det är ju bara att köra med gummi under tiden ;) helt klart värt det. Jag hade den i 2 år utan att det blev ngra barn. Anledningen till att matilda blev till var för att jag var trött en kväll å tyckte mig minnas att lampan lyst grönt, vilket den inte gjort....



Haha det är härligt med hundar! Borderterrier är en go ras! Men vad jobbigt att ha delad vårdnad om vovven! Är det inte väldigt tomt när han inte är hemma? Om Rob å jag skulle gå skilda vägar så är det mig som Chenda kommer att bo hos. Men det är klart, jag hade ju Chenda redan när Robert kom in i bilden. Men även nästa hund så skulle det nog bli så. Jag har hand om djuren i familjen ;) Kanske pga att det är mitt största intresse.



Chenda är en väldigt väluppfostrad hund som har tävlat lydnad å agility! Dock är det ju som så att jag har pluggat "hund" å alltid haft hund å har själv hållt egna hundkurser, så det hade vart pinsamt om jag inte hade haft en hund som inte kunde kommandon ;) hihi! Men just nu är det ingen tävling eller träning whatsoever. Men så är hon ju 7 år också... haha det blir mest långa sköna promenader å bara mycket mys! :D Vad gäller fläcken på tungan så är det en pigmentsfläck. Det är som en leverfläck fast på tungan, så det är helt ofarligt å alldeles normalt :)



Vad synd att du befinner dig på "fel" sida! Dock älskar jag stockholm... fast det är liiiite väl stressigt för att jag ska kunna bo där. Här i Göteborg är det lite mer "Ior-stil: kommer ja inte idag så kommer jag imorgon" ;) lite mer min melodi!



Nä nu ska jag krypa ner i sängen å sova! Matilda vaknar nog några gånger inatt... (med tanke på att hon somnade nu vid 20,00 å åt vid 19)



Kram kram!

2011-01-30 - 21:28:45 | URL: http://redishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!