Smutsig disk

Jo, jag glömde ju skriva att jag just i detta nu multitaskar och samtidigt som jag skriver jobbar på att laga vår diskmaskin. På sistone har disken inte blivit speciellt ren i den och det är ju tråkigt och förtar lite vitsen med en diskmaskin. Nu har jag undersökt dess innersta och hittat en hel del igentäppta ventiler/silar. De var liksom fulla av samma sorts fläckar som man kunnat se på våra nydiskade glas. Nu har jag tagit loss alla dessa (och hoppas att jag sen kan lyckas ätta tillbaka allt på samma ställe) och lagt delarna i blöt i diskhon. Hoppas att lite varmt vatten och diskmedel löser upp det mesta. Resten får jag väl försöka skrubba bort med diskborsten och jag tror att när jag sen sätter tillbaka allt så borde disken bli skinande ren igen. Fast det förutsätter som sagt att jag lyckas lokalisera vart alla delar hör hemma men det ska nog gå bra. Känner mig väldigt duktig som ens tagit tag i detta måste jag tillägga. Tänk hur jag ska känna mig om det lyckas också!
Publicerat: 2011-01-11 @ 13:32:39


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!