REA-shopping

Dagens äventyr gick bra. Alvin sov sig igenom större delen av den 5 h långa dejten, lite oartigt kan man tycka men ganska skönt för mamman när hon skulle shoppa och umgås med likasinnad. En hel del kassar kom jag hem med. Det är lite lurigt med babykläder på REA, mycket som bara kostar en femtiolapp och det är lätt att ryckas med. Många plagg för 50 kr blir dock inte så billigt i slutändan.

Facit av shoppingen blev en stålmannen pyamas, 2 randiga helkroppsplagg (lite oklart om det är pyamasar eller vardagsoveraller men sköna såg de ut att vara så jag slog till), body med slipstryck, coola bruna byxor, strumpor, dregellappar och slutligen blåa snickarbrallor. Sen blev det även en kofta, ett linne, en top och balsam till mig samt lås att ha till barnvagnen. Och slutligen någon slags tändklossar till brasan som L intygade var super samt skruvar med plugg till hatthyllan om vi eventuellt någonsin ska sätta upp den. Troligen kommer ni någon gång få se foton på inköpen men det får bli när de används, känns roligare så. Just balsamet kan ni dock aldrig räkna med att få se foton på när det används, det kan jag säga redan nu med säkerhet.

Hade för övrigt en liten tanke att lägga ut den där förlossningsberättelsens sista del nu idag 2 månader senare. Tänkte att det skulle finnas någon fin symbolik i det, att den blivit liggande så länge så att den i alla fall kunde publiceras på ett betydelsefullt datum men det är ju tyvärr så att den fortfarande kräver lite, lite finjustering. Vi får se, jag har ju fortfarande 56 minuter på mig. Måste dock kila ner till tvätten och hämta de nyinköpta plaggen så att de kan börja användas.

Publicerat: 2011-01-13 @ 23:04:25


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!