Lördag

En snabb liten avrapportering innan det är dags för oss att ta tag i lördagen. Det är lite turbulent här hemma med allt jobbfix för älsklingen just nu. Gårdagen bjöd på lasange och Let´s Dance och en övertrött Alvin som jag tillslut fick att somna på mitt bröst i 2 timmar. Man blir ju själv lite låst vid soffan i en ganska konstig ställning när det är så men vad gör man inte för att han ska komma till ro.

Jag hade ju en liten förhoppning tidigare i veckan att han fått en ny sovrutin med 5 h sömn i rad men det var en engångsföreteelse. Dock har tiden mellan sista amning innan vi släcker lampan (typ vid midnatt) utökats till drygt 4 h istället för 3 och det är ju ett steg framåt. Dock vaknar han ofta till däremellan men han somnar lätt om efter nappistoppning och lite lugnande ord. Dock innebär ju det att jag ändå vaknar till. Efter amningen brukar han ha lite svårt att komma till ro så ofta får jag lov att ha honom hos mig vilket betyder sämre sömn men dock sömn fram till nästa amning 2-3 h senare. Sen i onsdags då jag var tvungen att väcka honom på morgonen för att hinna till amningsmottagningen har han vaknat pigg och tyckt att det är gå upp dags senast vid 9. Tidigare kunde vi ju ligga kvar till 11 men det är bara att glömma nu (utom idag då snälla älsklingen gick upp och jag fick sova vidare). Kanske dock är bra med lite tidigare mornar, dagen blir så kort när den startar vid lunchtid... Ja, mycket tjat blev det om sömn nu (igen) men den spelar en ganska central roll i mitt liv just nu.

Snabb avrapportering skulle det vara ja, har ju en del att stå i nu, mer om det senare!
Publicerat: 2011-01-29 @ 12:07:32


1 kommentarer
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-01-29 - 12:58:08 | URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!