Inatt, idag, imorgon

Hemma från IKEA med garderobsinredning, en Blåmes barnstol, ganska mycket småkrafs och en del mat.

Stolen är monterad och testad. Verkade gillas. Men det stod i varningstext att barnet absolut inte får sitta i stolen förens de kan sitta själva. Men om han gillar det? Och lär de sig inte att sitta av att sitta?

Maten var P:s önskemål. Enligt honom är ju IKEA helvetet (och han tyckte väldigt synd om Alvin som var tvungen att hänga med brudarna på IKEA en hel dag) men en bra sak finns det. Det är pizzan. Så pizza blev det hem. Och lite annat gott. Till lunch åt vi köttbulletallrik till det överkomliga priset 16 kronor. Galet billigt. Ännu galnare är de stora karlarna som beställer en stor tallrik för 55 kr istället. Skulle det inte varra smartare att istället beställa 2 av den lilla sorten? Eller kanske till och med 3 om man är väldigt stor i maten?

Imorgon (eller någon annan dag när jag har energi) väntar operation förvandla garderob till kontor. Ska försöka komma ihåg före och efter bilder då. Fast mest troligt kommer jag inte på det förens efteråt...

Sen måste jag ju skriva om en sak till. Det ständigt återkommande sömnen (synd att den nästan återkommer oftare i bloggen än i sängen). Alvin somnade alldeles för länge på kvällen igår (inte konstigt när han knappt sovit på dagen). Klockan 12 som är vanlig sovtid för oss ville han inte alls sova. Han ville sparka med fötterna, testa rösten och vifta med armarna. Han var inte direkt missnöjd men inte så nöjd heller. Och det var väldigt svårt att somna med honom i samma rum så som han lät. Jag inser ju att vi är lyckligt lottade för att lägga sig och somna för natten brukar inte vara ett problem. Han ligger och fäktar lite och sen snark. Igår tog det mer än en timme och det gav mig lite panik eftersom jag visste att jag hade en tid att passa imorse. Efter en andra sista slurk mat somnade han efter typ 2 minuter. Men natten var inte som vanligt. Han stonkade, och gnällde, och snurrade runt och hade sig ungefär hela natten. Han sov men kom inte till ro och jag sov inte så mycket. Men, men, antar att det är så det är ibland och uppenbarligen lite jobbigt i magen just nu. Hoppas denna natt blir bättre. Om inte finns det i alla fall möjlighet till lite sömn på dagen imorgon.

Nu ska jag lägga mig på golvet för min halvminutssträning. Ingen träningsvärk sen gårdagen (fast det var så jobbigt!) så jag måste nog ta i lite längre idag. Hoppas hunden låter bli att slicka mig i örat.

Publicerat: 2011-02-22 @ 21:35:37


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!