Och tiden, den bara fortsätter att flyga förbi.

Ni ska veta vad jag varit duktig idag. Efter att igår bara ha gjort ingenting har jag idag ryckt upp mig och tagit tag i ett litet projekt här hemma. Har städat i städskrubben. Nu kanske det låter som en konstig prioritering men med tanke på hur det såg ut (fasiken att jag inte tog en före-bild) så var det nog helt rätt prioriterat. Dels var hela skrubben full av sågspån eller vad det kan tänkas heta. När vi inredde vinden så borrade elektrikern genom golvet ner till skrubbens tak för att dra el och tydligen ingår det inte i en elektrikers arbetsuppgifter att städa undan efter sig. Hela skrubben inklusive allt som bott i den var fullt av spån som jag tror tjänat som någon slags isolering i golvet/taket. Eftersom renoveringen blev klar bara veckan innan Alvin kom hann vi aldrig ta hand om det. Vi prioriterade att få fint där det syndes. Dessutom har skrubben inte bara tjänat som förvaring av städgrejjer utan även fungerat som ett väldigt bra gömställe för en herrans massa skit. Så fort man behöver städa snabbt har vi öst in överblivna grejjer i skrubben. Till slut blir skrubben ganska full när man gör så. Och det irriterade mig ganska mycket att inte kunna öppna och ta ut det man sökte när man behövde det. Och hunden blev sur också eftersom det tog sådan tid att ta fram hans mat. Och ont gjorde det att dammsuga eftersom allt i skrubben överföll en när man skulle dra ut den. Så det lönade sig att ta ut allt på köksgolvet, sortera, slänga och dammsuga. Jag känner mig så lätt nu.

Sen åkte vi till P:s föräldrar och fikade lite och hämtade ved och nu har vi ätit äcklig pyttipanna från Coop. Alvin är plåstrig även idag och till råga på allt övertrött.

Och precis när jag fått honom att somna i sin vagn skällde hunden till och jag fick börja om (denna gång utan att lyckas). Och sen fick jag dåligt samvete för att jag blev sur på hunden. Det är ju inte hans fel liksom. Kommer man alltid ha dåligt samvete för något nu när man är mamma? Antingen för att man inte fattar vad skriket är för, eller för att hunden hårar och det är dammigt hemma, eller för att man tänker elaka tankar om hunden när han väcker barnet eller för att man längtar efter lite sömn eller för att man tittar på datorn istället för på sin son eller för att man inte framkallat bilderna man borde eller för att man inte går ut med hunden tillräckligt ofta eller för att man går ut med hunden och därför släpar ut barnet i kylan eller för att..... ja, ni fattar. Det är alltid något. Hör det till moderskapet eller?

Imorgon ska jag och Alvin till IKEA med L och Isabell. Ska införskaffa lite paraktiska grejer för att inreda minikontor i garderoben i matsalen (japp, galet, vi har garderober i matsalen, som ett litet arv från föregående ägare som hade sovrum där) samt lite saker till Alvin. Barnstol står högst på min önskelista.

Nu ska jag amma Alvin igen, han gnäller just nu ganska mycket hos sin far så det är återigen dags för det hemliga vapnet.

Publicerat: 2011-02-21 @ 20:48:59


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!