Dagen idag

Jag var ju så glad igår för de dryga 5 timmarna i streck och vaknade riktigt utvilad efter att de kompletterats med ytterligare ett par timmar. I natt sov vi totalt 5 timmar. Detta dessutom utspritt i ungefär 1 timmes portioner. Då är man inte pigg när man måste gå upp 7:30.

Kom i alla fall i tid till amningsmottagningen. Fortfarande svamp men mycket bättre (och idag har jag kunnat amma båda brösten igen!) och amningstaget fick i alla fall godkänt. Nu tabletter för mig så kanske vi kan bli av med äcklet.

Snappade upp ett lite konstigt samtal på amningsmottagningen. De delar ju lokaler med återbesökningsmottagningen för BB så när man är i väntrummet kommer det en del helt färska föräldrar. De är så små och då var ändå Alvin mindre än de flesta av dem. Galet. Kan bli lite avundsjuk på de där alldeles nya men samtidigt inte. Känner att man är så mycket tryggare nu och i jämförelse med dem kan man känna sig som värsta supermorsan som har koll på blöjbyten, hur bilstolen fungerar och så vidare. Ingen annanstans känner jag så men just i jämförelse med de som bara varit hemma och vänt har man ganska bra koll på läget. Hur som helst, det samtal jag hörde utspelade sig mellan barnmorska och en ny pappa. När hans fru blev uppropad berättade han för barnmorskan att det bara var han och bebben och mormorn som var där (jag tyckte just att hon såg lite väl gammal ut för att vara nybliven mor). Aha? Men var är mamman då frågade barnmorskan lite förvånat. Hon var hemma. Och varför det? Jo hon var lite sjuk, ont i magen och så. Detta förundrade barnmorskan lite, eftersom kontrollen ju var just för att kolla mamman (och så klart barnet också) och då var det ju lite dumt att hon inte var med. Speciellt om hon dessutom hade besvär av magen. Vet inte om det kanske var språkförbistringar som orsakade detta då pappan var rätt knagglig på svenska och mormorn inte paratde alls. Kanske hade de inte fått förklarat för sig tillräckligt bra vad det var de var kallade på? Måste i alla fall vara lite udda att patienten inte är med på sjukhuset, blir ju svårt att göra kontrollen då. Blir lite full i skratt men samtidigt är det ju lite ledsamt.

Efter besöket där umgicks jag lite med P, vi åt lunch och sen tog han med sig Alvin i barnvagnen på promenad till en kompis jobb och jag vart ensam hemma för första gången sen början av november. Och vad väljer man att göra då? Hela de 2 timmarna spenderades sovande. Så skönt och det kompenserade för nattens uteblivna sömn ganska bra. Lite läskigt var det att se Alvin lämna hemmet utan mig men allt hade gått super så det ska vi nog våga oss på igen. Ja, och sen var dagen slut och nu lagas det middag. Far och son sitter framför brasan och jag leker lite datahacker och försöker ominstallera windows på vår dator som tröttnat totalt. Kan nog inte bli sämre i alla fall så jag tar risken att misslyckas totalt.

Myspys framför brasan.

Publicerat: 2011-02-02 @ 19:10:47


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!