Tillbaka med 2 händer

Blev visst lite bloggledigt igår. Hade en datafri dag igår. Det är nog hälsosamt. Och sen har det varit en del dator med bara en hand och det är så svårt att skriva då. Nu sitter Alvin i pappas knä och snackar och jag kan skriva.

Igår vaknade vi upp till ett fantastiskt väder. Familjen hurtbulle begav sig då ut på promenad i snön och det var skönt. Men så mycket snö! Alla från norrut tycker säkert att huvudstadsborna är fjantiga men denna stad är inte byggd för dessa mängder snö. Det var ju totalt kaos i förrgår och igår var det ganska svårt att ta sig fram på ganska många ställen. Vare sig man gick till fots, hade barnvagn eller körde bil. Efter promenaden kom svärföräldrarna hit på lite fika och barnbarnsmys. Alvin var på sitt bästa humör (inte konstigt kanske efter 3 timmars sömn i vagnen) och både skrattde åt och pratade med farmor och farfar. Vi avslutade med lite Buzz och sen när de åkt hem blev jag serverad lyxig middag framför melodifestivalen. Vilken skön lördag!

Även idag har bjudit på promenad i solen och nu ska vi snart göra oss redo för att åka till min ena bror med sambo. De flyttade för ett par veckor sen och vi har fortfarande inte sett nya lyan och de har inte träffat Alvin på typ en månad. Efter det kan det tänka satt det blir lite filmkväll här hemma och så måste vi så klart fira Alvin på 3-månadersdagen. Herregud! TRE MÅNADER. 1/4-dels år. 13 veckor. Ohhhh, det är ju så stort att det måste förtjäna ett eget inlägg lite senare tror jag.

Suddig mobilkamerabild men ni ser ju i alla fall hur glad (och söt) han är 3-månadersbebisen!

Publicerat: 2011-02-13 @ 14:56:36


1 kommentarer
Postat av: Elinor

Visst är det skönt med lite bloggpaus ibland? :) Man kan behöva det!



Ja, jag känner mig väldigt taggad... dock har jag det sämsta tålamodet i hela världen, så jag vet inte om det kommer att gå! Hade inte maken hållt Matilda när jag gjorde mina knäböj, så hade jag nog fan drämt till honom med kvasten jag höll över axlarna (för att hålla rak rygg) jag blir så irriterad på honom. Trots att jag lovat att inte bli det när han "coachar" mig! Hehe!



Vad gäller Matildas sömnrutin så är det av å till. Hon har alltid en 6-7 timmars vila. Men ibland inträffar den vid 19, å då vill hon ju äta vid 02... MEN jag försöker få till så att hon sover längre. Inatt åt hon vid 02 å sen nästa gång vid 6.30, det e ju ok.. men jag vill verkligen ha bort 2 målet!! Hur går det med Alvins sovvanor?



Det låter som vår "grupp" vår BVC-tant ringde å ville ha vår e-post adress å undrade om det va ok att lämna ut den imorgon på föräldragruppen, det är ju toppen! Tydligen är det ett par som är där vi bor som kommer å är i vår ålder, så kanske hittar man ngn att umgås med!



NU blir det solsidan! Kram!!

2011-02-13 - 19:59:56 | URL: http://redishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!