Söndagssega

Seeeeeg dag idag. Igår kom P:s syster med sambo och Alvins enda kusin på besök. Vi åt gott, rostbiff med potatisgratäng (och ganska mycket chips) och såg melodifestival och umgicks. Mycket trevlig kväll! Tyckte ganska synd om dem när de skulle promenera hem (med sovande snart 3-åring i vagnen) i minus 18 grader! Burr... Idag är det lite varmare ute men vi har isolerat oss här hemma. Började faktiskt dagen med att jag gjorde äggröra och bacon till frukost. Förra helgen bakade jag scones. Jag har blivit så himla huslig att jag chockar mig själv (eller så har jag bara blivit väldigt hungrig). Såg sen på Inglourious bastards i sängen (ganska bra men lång film), nu har vi flyttat ner till vardagsrummet och lite TV-häng. Åt precis rester från igår och har dessutom hunnit med att byta dagens andra bajsblöja. Denna gång en härlig variant upp på ryggen och när jag tog av bodyn spred det sig även till axlarna. En sväng i duschen och nu är han en ren kille igen. Ren och trött och sover sött i pappas knä. Nej, händelselösa dagar ger innehållslösa berättelser om dagarna. Nu ska vi nog ta och välja en ny film och fortsätta söndagssega.

Publicerat: 2011-02-20 @ 17:40:52


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!