Slappat duktigt hela helgen

Vi slappar och slappar och slappar. Och ibland däremellan gör vi faktiskt lite nytta. En rullgardin uppsatt. En tavla i hallen uppsatt. En list limmad. Fotografier genomgångna. Städat, bakat och diskat lite inför besök som snart kommer.


Rullgardinen var en succé redan försat morgonen. Vi har 2 fönster på övervåningen (som består av ett enda stort sovrum). Det ena har vi haft rullgradin för hela tiden. Jag är (eller var i alla fall, nu är det lite si och så med mina egna behov) väldigt ljuskänslig när jag sover så det var det första som åkte upp när vinden var klar. Det andra fönstret är på andra sidan murstocken. Nu börjar det dock bli så ljust på mornarna att även det kräver gardin. Jag vill inte gärna bli väckt av solen. Finns så mycket annat som väcker mig nu för tiden.

Tavlan i hallen är en glasskiva att skriva upp viktiga saker på. Tyvärr glömde jag dock att köpa penna till så vi har inte kunnat testa den ännu. Men det ser snyggt ut och shit vad organiserade vi kommer bli nu! Tänk om jag skulle ta och skriva upp att jag borde köpa en whiteboard-penna på min tavla i hallen så att jag inte glömmer det. Eller nej, just det, det blir ju svårt utan penna....


Ena sidan på TV-bänken har börjat lossna. Eller hade börjat lossna. Nu är den fast igen. Tack herr Karlsson.


Satt och bläddrade igenom hundramiljarders fotografier på datorn igår. Alla är sen efter den 13 november. Rensade bort några riktigt risiga (mörka, ljusa, suddiga med mera) och försökte få lite struktur samt bestämde vilka som ska framkallas. Längre kom jag inte. Kanske tar 3 månader innan jag fortsätter. Kan mycket väl vara så.


När som helst kommer älsklingens föräldrar och syster med familj samt kusin med familj som är här på besök från Finland. 13 personer blir vi och jag har bakat kladdkaka och diskat och P har städat. Vi är redo. Bortsett från att P fortfarande står i duschen. Det är alltid så. Jag duschar först, gör mig klar. P som är 100 gånger långsammare än mig står fortfarande i duschen när gästerna kommer. Det hände senast förra lördagen och jag tycker inte om det då det oftast händer just när det är "hans" gäster som jag inte känner så bra som jag får ta emot ensam (har bara träffat kusinerna en gång förut). Nu verkar han dock vara klar så det ska nog ordna upp sig. Alvin ligger ute på verandan och sover och hemmet är skinande. Känner mig som en riktig husmor.

Publicerat: 2011-02-27 @ 16:50:06


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!