Mammas flicka

Idag har vi haft mormor/mamma på besök och därav ingen dator. Jag beundrar min mamma väldigt för hennes uppfostran av oss syskon (4 stycken) och tack vare hennes yrke har hon bra koll på mycket. Hon är dock väldigt principfast och ser lite på dator och TV och så som något ont. Alltså inte till vardags men när man är med sitt barn ska man vara 100 % med sitt barn. Jag anser ju att jag ger Alvin min fulla uppmärksamhet men då och då behöver man kommunicera med annat än sin 3-månaders bebis och datorn och TV:n är en del av min moderna vardag. När vi växte upp och mamma var mamma till en bebis så tror jag nog att det fanns annat som då och då tog hennes uppmärksamhet bara det att just för henne är elektroniken lite förbjuden och hon kan nog inte riktigt förstå hur den på något vis är ständigt närvarande i hennes barns liv hela tiden. Och jag är ju en duktig mammas flicka som är lite av en ögontjänare och därför inte vågar starta datorn när hon är här, inte ens när Alvin sover. Haha, fjantig man är egentligen men det är av respekt för henne (och kanske för att slippa lite "skäll"). Hon är inte sträng men bestämd min mamma och hon är världens snällaste och bästa mamma och mormor. Jag hoppas jag blir som hon.

Publicerat: 2011-02-24 @ 22:28:10


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!