Trädgård, shopping och cruising

Just i detta nu har vi för andra dagen i rad våra alldeles egna personliga trädgårdsmästare på besök och jag hinner därför inte skriva vare sig mycket eller ofta. P:s snälla föräldrar är här och rensar ogräs, oljar in slipers, krattar och har sig. Själv har jag inte varit jättedelaktig i det hela måste jag erkänna men får en del gjort här inne i alla fall för jag känner inte att jag kan sitta helt still och lata mig när de är här och sliter. För sakens skull vill jag poängtera att de är här helt frivilligt på eget initiativ och verkar trivas prima med att ha en liten trädgård att sköta om och för egen del kan jag inte göra annat än tacka och ta emot. Tycker sådant är så tråkigt så det är ju väldigt lyxigt med någon som vill komma och ta hand om vår skit.

Igår kom till slut bilstolen på plats. En Maxi-Cosi Mobi blidde det och jag tror att vi är nöjda. Svart och fin och Alvin satt riktigt bra i den. Såg dock väldigt hängigt ut när han somnade men så blir det väl oundvikligen jämfört med babyskyddet. Väldigt liten plats blev det i passagerarsätet fram dock efter att stolen var monterad. Då sägs stolen ändå vara ganska liten jämfört med många andra och vi har en stor familjebil. Hur får folk in stolar i mindre bilar och hur får man plats om man har 2 barn?

Har idag hunnit med lite shopping också faktiskt. Hade en del ärenden, bland annat inköp av hörselskydd till Alvin inför kvällens aktivitet (mer om det sen) samt uthämtning av skeden som Alvin fick i doppresent som nu har fått sin gravyr så när farmorn och farfarn kom så tog jag med mig farmorn och Alvin till Blocks för att uträtta ärendena, söva Alvin samt kolla på stavmixer så att jag kan börja laga massa smarrig mat till Alvin (jo men säkert att jag kommer göra det men det känns som en bra grej att ha i alla fall). Hittade till slut en mixer som jag tror kommer vara bra och hoppas i alla fall kunna fixa lite mat till honom med den och i alla fall mosa lite frukt och så. Nu när han äter mycket mer (insåg för någon dag sedan att han nog inte blev riktigt mätt av en halv burk  mat och en halv burk frukt så nu är det utökat till hel burk mat och lite frukt på det) att det blir väldigt dyrt med burkmat så ska i alla fall försöka testa då och då. Blir sannolikt inga storkok, det är inte min grej men när man ändå lagar middag till oss vuxna så kan man ju plocka undan till honom innan man saltar och köra med staven tänkte jag. Efter inköp av mixern skulle vi bara ta oss till guldsmedsbutiken och passerade då genom Åhlens som hade världens REA på kläder. Kom hem med ett par Wera-jeans för 99 kr, en top för 99 kr, en top för 49 kr och en top för 0 kr (skulle kostat 49 den med men märkte att hon visst glömde ta betalt för den ena). Riktiga fynd alltså och inviger ena toppen redan nu ikväll. De vita jeansen hade passat perfekt till men är feg och vågar inte köra vitt denna vecka i månaden tyvärr. Sen smet farmorn in på Company medan jag stod i kö för att hämta skeden och det visade sig vara halva priset på REA-priset där. Hittade en jättesöt klänning som hade passat perfekt på bröllopsfesten vi ska på om ett par veckor om den bara inte hade varit så kort att man satt på trosorna när man satte sig. Lite för kort för mitt självförtroende så den fick vara. Sen råkade en svart klassisk klänning nedsatt från 1800 till 500 kr hoppa på mig. Jag brukar verkligen inte köpa sådant utan plan och utan att vela fram och tillbaka och 500 kr är ändå 500 kr men jag kunde inte låta bli. Den satt för bra för det. Så ja, ärendena blev lite mer än så men nöjd är jag. Och ja, ni kan vara lugna. Hörselskydden glömdes inte bort utan även ett par sådana följde med hem.

Nu ska vi på kvällens äventyr. Kan bli en helkväll, kan bli 10 minuter beroende på vad Alvin vill och beroende på vad gamla finbilen vill. Dags för Stockholm cruising och älsklingens stora intresse.


Redo för cruising för ett drygt år sedan.

Publicerat: 2011-08-06 @ 16:29:19


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!