Tillbaka

Här är jag! Möhippan tog knäcken på mig så jag försvann ett tag. Nej, så var det faktiskt inte. Började känna mig lite risig redan i lördags, bet ihop under hela söndagen, möhippan blev verkligen jättelyckad och det var värt allt slit, men igår slog det tillbaka och jag låg däckad större delen av dagen. Inte på grund av för mycket dricka i söndags alltså. Visserligen mer än vad jag är van vid på sistone men det måtte vart någon liten bacill som inte ville mig väl. Nu är jag i alla fall fit for fight igen och det gick utan problem att lämna Alvin i mer än 12 timmar i söndags. Så klart att det kändes konstigt men kul att vara ute på äventyr på egen hand och han och P hade det prima hela dagen. Nu i helgen ska han ju vara med farmor och farfar i ett helt dygn och jag fasar lite för det. Inte för Alvins skull, han kommer att ha det toppen, men jag då? Jag kommer ju att längta ihjäl mig ju!

Snart ska jag på ett litet ekonomiskt rådgivningsmöte inne i stan, som om jag har så mycket till ekonomi att hålla koll på men det är lika bra att gå. I övrigt väntar tvätt och fix med album från möhippan som ska övelämnas på lördag. Så klart tog dock färgen i skrivaren slut så kan inte skriva ut alla foton och grejjer som jag behöver så nu blev det en naturlig matpaus. Detta är saker jag kan syssla med när filuren sover så det tar ju lite tid att bli klar. Han sover inte så länge han och när han är vaken gäller det verkligen att man själv är det. Han är överallt hela tiden och man kan bli lite matt för mindre. Men så klart är han ju världens sötaste samtidigt som han är världens vildaste så det går bra ändå.

I natt sov han för övrigt i 5 timmar i streck. Fick välling vid 2 och vaknade inte förens vid 7. Han gnydde en del däremellan men inte så att jag behövde ta upp honom och jag fick alltså ha sängen för mig själv hela natten! Det var första gången sen han föddes det. Tror den förbättrade nattsömnen beror på stopp på nattamningen samt att han inte ställer sig upp i sömnen lika ofta längre och då slipper han vakna gråtandes. Håller tummarna för fler liknande nätter och ska försöka kopiera allt som skedde igår idag om det nu var något vi gjorde väldigt rätt.

Nu ska jag slänga i mig maten så jag hinner med det innan han vaknar och det är dags att utfodra honom.

Publicerat: 2011-08-23 @ 12:34:04


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!