Tankar om september

Jag har varken blivit uppäten av spöken eller inbrottstjuvar. Som tur är.

Istället har jag spenderat dagen med mor och bror och son och det har varit väldigt trevligt och avkopplande. Igår lekte Alvin hela dagen med bästisen Isabelle och jag fick leka med hennes mor, bästisen L. Det var väldigt länge sedan och väldigt välbehövligt. Nu har L jobbat klart för denna gång så nu återupptar vi våra veckoträffar enda tills hon börjar jobba på riktigt i november. Jag börjar ju jobba redan första september (gulp!) men det är ju faktiskt bara på halvtid så nog borde jag kunna klämma in en hel del mammaaktiviteter på de återstående 50 procenten. Jag ska helt enkelt ta de 20 timmar då jag gjort mest ingenting och gå till jobbet då istället och resterande 20 timmar av veckan ska jag utnyttja till max. Ja, och så är det ju så att veckan faktiskt består av mer än 40 timmar så det är ju inte hälften av min totala tid jag ska jobba. Ni hör hur jag peppar mig själv va?


Lekstund i Alvins säng.

Publicerat: 2011-08-09 @ 22:42:49


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!