Nya åk

Nu är nya bilen här! Så fin och blänkande och jag är väldigt nöjd med med min bilhandlarsambo just nu. Det var en bra idé att byta. Kanske bara inte just när vi skulle på bilsemester. Men den gick ju prima i lånad bil också och nu är jag alltså väldigt nöjd med nya åket. Alldeles straxt ska jag iväg och köpa bilbarnstol och få den monterad. Då kommer ju även Alvin åka som en kung. Har fortfarande inte bestämt om det blir en Britax Hi-way II eller en Maxi-Cosi Mobi (eller varför inte någon helt annan när jag ändå är förvirrad). Var helt inne på Britaxen och väldigt påläst men så var det det där med att Maxi-cosin går att vinkla i olika ligglägen. Britaxen går ju också att ha i olika lägen men man måste montera om för att byta läge. Med vår rastlösa lilla filur som behöver mycket omväxling kan jag tänka mig att det är en så pass viktig funktion att det kan vara värt de 700 kr extra som Maxi-cosin kostar. Man ska ju trots allt ha denna stol rätt länge också. I övrigt tycker jag att de verkar rätt likvärdiga. Just eftersom man ska ha den så länge så känns det ju dock extra viktigt att det blir bra. Beslutsångesten är total och att välja faller nog på mig i detta fall. Antar att det bara är att bege sig till butiken och se vilken de säljer in bäst och vilken som passar bäst i bilen...

Publicerat: 2011-08-05 @ 13:55:33


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!