Grind nummer 3

Nu ni, nu är problemet med barn i öppna spisen ett minne blott. Grind är införskaffad och monterad. Och lika glad är barnet för det. Nu finns ett galler att resa sig mot och det är ju kanske det bästa som finns. Slog till på en begagnad på Blocket som jag var och hämtade i eftermiddags. Inte alls som ny men alldeles tillräcklig (kan hända är P dock inte helt benägen att hålla med, han tyckte vi skulle betala det dubbla för en ny). Man kan för övrigt tro att vi fått dille på grindar och barnsäkrar här hemma till förbannelse men så är det faktiskt inte. Två trappor inne, en trapp från verandan och en öppen spis kräver sina grindar helt enkelt. I övrigt förespråkar jag filosofin att ändra och ta bort så lite som möjligt så att barnet istället lär sig vad som är rätt och fel och inte bara möts av tomma hyllplan och stängs ute från allt som är farligt. Det är bara det att det som är verkligt farligt ska så klart undvikas och så måste man ju kunna sitta ner någon enstaka liten sekund i soffan och slappna av även som förälder och med ett barn som praktiskt taget ville flytta in i spisen gick det liksom inte. Inte alls.

Alvin har ätit rätt dåligt de senaste dagarna. Eller ätit har han ju gjort men man har fått lirka och kämpa en hel del och et har nog int eblivit lika mycket som vanligt ens efter lirkandet och kämpandet. Å andra sidan har han nu två nätter i rad sovit bättre än någonsin. 5 timmar i streck (för Alvin, själv vaknade jag ju av en del gnyenden och lite nappistoppning däremellan) upprepade sig även natten till idag och jag har nu 2 nätter i rad fått ha sängen för mig själv hela natten (bortsett från den där stora snarkade typen till höger om mig förstås). Så på det stora hela måste jag vara ganska nöjd men det tär lite på tålamodet att behöva kämpa så med maten. Tror dock att han kanske fick sig en liten släng av det som sänkte mig i måndags och i sådant fall är det ju fullt förståeligt. Några andra tecken på sjukom har han dock inte uppvisat. Tvärtom har han varit piggare och mer överallt än någonsin. Alldeles matt blir man efter ungefär 2 minuter inomhus. Då är trädgården är bra. Krypa i gräs och gunga gunga är ju aldrig fel.

Nu har jag gjort klart albumet från möhippan som ska överlämnas på lördag och alldeles straxt ska jag göra sonen sällskap i sovrummet. Ett stort kryp har fastnat inne i vår runda lampskärm i svart rotting och det låter som den blir friterad varje gång den flyger in i glödlampan. Jag befarar att det kommer vara ett kadaver i botten på lampskärmen imorgon. Och intresseklubben antecknar självfallet. God natt.


Bus på G.


Busig frissa.

Publicerat: 2011-08-24 @ 23:23:47


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!