Gamla trasor

För tredje kvällen i rad håller de på med asfaltsarbete utanför oss. Det låter massor och är ganska störande nattetid. Om man inte vaknade av hundra miljoner andra anledningar varje natt skulle man kanske inte reagera men när man blir väckt av annat (gissa vad) så är det lätt att sen ligga och irritera sig på oväsendet utanför fönstret. Hoppas att de snart är klara och hoppas att den nya asfallten resulterar i mindre ljud från vägen sen när det är klart. Bilarna borde ju dundra lite mindre på fin nylagd asfalt så då kan det kanske vara värt några nätter med oväsen.

Idag har jag och Alvin hälsat på hos mamma/mormor. Hon kändes piggare idag än förra veckan och dessutom hade hon i helgen varit ute på lite äventyr i lokala centrumet och där köpt 3 fina bodys till Alvin. Det bästa med dem var inte att de var fina utan att hon kommit utanför tomten för annat än sjukhusbesök och enstaka jobbesök för första gången sedan midsommar. Väldigt glädjande även om det bara är tillfälligt. Tillfälligt pigg blir hon också när Alvin kommer på besök. De har lekt och gosat och Alvin har härjat runt lika vilt i deras kök som han brukar göra här hemma. Han sov gott i bilen hem sen. När vi ändå var där passade jag också på att ta mig en titt i lådan med gamla barnkläder. Fick med mig en del fint hem som jag hoppas Alvin kan använda under hösten/vintern. Tycker det känns bra i hjärtat när han använder sådant som jag själv och mina bröder använt som små. Och måste säga att Polarn & Pyrets kvalité känns oslagbar. Tänk att det är kläder som är mer än 30 år gamla och som använts av 4 barn och ändå ser helt ok ut. Det är bra grejjer det och talar kanske möjligen för att det är värt några extra kronor att köpa kläder där. Om man nu inte tänker att kläderna passar väldigt kort tid och det är ganska kul att få köpa nytt och man kan få ganska många fler plagg för samma pengar i andra butiker...

I övrigt går min tid mest ut på att planera den där möhippan. Snart är det dags och det ska bli ganska skönt när det är över för det som bara startade som en liten idé/förfrågan från min sida har tagit sig oanade proportioner och shit vad med tid det tar att fixa allt. Men kul ska det bli. Det måste det. Själv har jag mest lite ångest för att jag ska vara utan Alvin en hel dag. Det är rekord och läskigt och jag vet att jag är mesig men det är lite skrämmande när man liksom nästan suttit ihop och så ska man helt plötsligt inte få krama den där god biten på massor utav timmar. Kan dock vara bra övning, helgen efter blir det ett helt dygn med barnvakt då vi ska på själva bröllopsfesten och sen börjar ju oundvikligen den 1 september att närma sig. Då blir det ju lite tid hemifrån men inte så länge i taget som tur är.

Publicerat: 2011-08-18 @ 22:19:58


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!