Alvins nya intressen

Alvin har ju rest sig och promenerat utefter möbler ett tag nu så för några dagar sedan tänkte jag att det kanske var dags att presntera gåvagnen för honom. Tidigare har han bara klättrat på kartongen den legat i och även om det varit spännande så kändes det dags för montering och invigning. Och han älskar den. Han ser så stolt och lycklig ut när han klampar runt med vagnen framför sig. Dock blir inte de vuxnas ryggar lika lyckliga. Han behärskar ännu inte tekniken fullt ut så man får liksom gå bakom och vara beredd att fånga. Om han får för mycket vikt bakåt så är ju vagnen värdelös som stöd. Varför gör de dem inte mycket tyngre fram? Oftast går det i alla fall bra med promenaderna men man får akta sig. Han bromsar inte direkt för några hinder och när han kommer till en vägg blir han skitsur för att han inte får fortsätta köra. Ännu argare blir han när man tar tag i vagnen och vänder den så att han ska kunna fortsätta gå fast åt andra hållet. Han förstår inte alltid sitt eget bästa.

En annan väldigt rolig sysselsättning är att leka med sin allra bästa lekkompis. Den allra bästa lekkompisen är om ni frågar Alvin...



...hans egen spegelbild. Kul med någon som alltid gör som man själv vill liksom. Ljuset i vår hall är inte det bästa och de tidigare ägarna av huset med något tvivelaktig smak valde rökfärgat glas till skjutdörrsgarderoben men ni ser ju kompisen och Alvin verkar inte bry sig nämnvärt om det uteblivna ljuset. Han kan sitta på detta vis hur länge som helst! Lite läskigt dock att han börjat ställa sig upp helt och hållet med spegeln som stöd. Som bekant rör sig skjutdörrar i sidled så det kan sluta med en duns i golvet vilket känns extra obra med klinkergolv. Borde inte vara den första med detta problem så det borde finns spärrar till dörrarna tycker jag. Ska kanske kolla med tillverkaren. Spärr kan även vara bra för att få behålla sakerna som ligger innanför dörren i garderoben har jag noterat. När man väl lutat sig tillräckligt mot sin polare i spegeln så öppnar sig ju en helt ny värld där bakom och där finns massa smarriga skor och annat att sätta tänderna i!

Ja, annars fortsätter dagarna här hemma med vaktande och passande på Alvin som vill vara ÖVERALLT. Öppna spisen är fortfarande favorit målet. Hundmatskålen inbjuder fortfarande till smarriga smakportioner och igår testade Alvin även spolningen på toan. Inte knappen alltså utan han passade flinkt på att sticka ner händerna i vattnet när jag spolade. Det är ju som tur är rent vatten som kommer i spolningen men känns ändå inte så fräscht och nu har han dessutom fått upp ögonen för denna källa till vatten att plaska i så hädanefter är det locket på som gäller hela tiden. Annars är jag rädd att han ska försöka nå ner och drutta i. Annat Alvin testat på sistone är att klättra igen varukorgen på vagnen. Jag fattar faktiskt inte riktigt hur han lyckades men jag lämnade hallen för en sekund för att hämta något i rummet brevid. När jag kommer tillbaka har han kravlat sig igenom hela korgen och ligger med överkroppen på golvet på motsatta sidan jag lämnade hon sittandes på golvet vid och fötterna hänger fortfarande kvar i varukorgen. Lite missnöjd när han kämpade sig igenom sista biten men i övrigt verkade han mest nöjd över bedriften. Vill man så kan man tydligen.

Publicerat: 2011-08-10 @ 14:25:05


1 kommentarer
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Hahah ååååå sicken underbar bild! Han är väl för söt! Det är något speciellt med speglar, matilda skriker högt när hon får se sig själv i spegeln, å då är det av glädje inte av skräck (hoppas jag).



Vad gäller det jag skrev så håller jag med, man kan jämföra men på rätt sätt. Det är klart att det är skönt å höra att andra har det likadant etc, jag syftar mer på pressen man får om ens unge ex inte kryper, går, står... ja du hajar. :) MEN skryta ska man väl såklart få göra! HAHA jag skryter om min unge jämt, hon är ju bäst ;) haha nä. Men man ska göra det på rätt sätt. Det jag kan bli mest galen på är alla ställen där det är lite solsidan-aktigt (om du har sett det när hon säger att ungen har käkat tacos, fast den egentligen plockat upp en smula från golvet å stoppat i sig). Men jag menar det är ju svårt att undvika att skriva på bloggen ex "idag gick matilda för första gången" för det är ju en stor grej. MEN som du skriver, man får skriva det på rätt sätt så att det inte blir "HAHA! MIN UNGE KAN GÅÅÅÅÅÅÅ INTE DIN" typ.



Jag håller också på å planerar en möhippa lite smått, det är svåårt!! SÅ jag "lider" med dig :)



Vad är det med ungarna å vatten? Matilda är galen i Chendas vattenskål! Jag vet inte hur jag ska göra. För vi har ju vattnet på en ställning, så hon drar ju sig upp å är på väg att välta hela alltet! Kanske lättare att ha det stående på golvet?



Men det där med toan var ngt nytt... haha hoppas inte Matilda kommer på det där! Som du säger är det ju rent vatten men haha ändå, :)



NU ska jag ta å göra välling till Loppan som är supertrött. Blir läggdags tidigare idag pga att hon inte sov under dagen. Vad gäller kväll å så, vi har nog haft ganska tur med det tror jag. Å vi har ju inga sovmorgnar (vilket jag saaaaaaaaknar!!) utan det är upp 6-7 varje dag. Haha!



Stoooora kramar till dig, det är roligt att vara tillbaka igen (Å mina kommentarer till dig blir ju lååååååååånga som vanligt...)

2011-08-11 - 18:13:36 | URL: http://theredishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!