Vad man kan göra istället för att fira

Jaha, det var ju just typiskt. Att av alla dagar detta år skulle vi drabbas av magsjuka just i natt och därmed missa min mammas 60-årsfirande. Ett firande jag varit med och planerat och verkligen sett fram emot och jag vet ju att hon sett fram emot att få fira sin första födelsedag som mormor och "visa upp" sin lilla ögonsten för vänner och kollegor. Känns så surt, speciellt då hon ju är allvarligt sjuk och man i ärlighetens namn inte kan veta hur många fler födelsedagar det blir. Men det var verkligen en omöjlighet att åka. Jag började må dåligt redan igår kväll och det nådde sin kulmen någon gång vid 4. P drabbades av det samma med några timmars fördröjning. Nu mår jag ganska okej, mest svag och hungrig. Tror faktsiskt att jag hade kunnat vara tämligen återställd redan vid lunch idag om jag hade kunnat sova igen nattens förlorade sömn i förmiddags men Alvin är lyckligtvis inte drabbad och det är jag så klart tacksam för men det innebar en väldigt pigg filur imorse. På eftermiddagen kom hans snälla farmor och farfar och tog med honom ut på en promenad och handlade lite snäll mat till oss så jag fick sova två timmar. Är fortfarande sjukt trött och matt dock och har bara ätit nyponsoppa och yoghurt och imorse när jag var panikhungrig men inte direkt hade något bra kom Alvins Milda havregröt (från 4 månader) till användning. Det var ganska smaklöst men tror det var prima för magen. P är ju man och har fortfarande inte kunnat äta något och ligger däckad men jag hoppas få i honom något senare ikväll. Ja, så kul har vi det hemma hos oss. Hoppas ni haft en bättre dag.

Publicerat: 2011-04-19 @ 19:06:16


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!