Sparar det bästa till sist

Nu bara måste jag skriva om bajs igen. Fast denna gång är det Dexter the dog som har varit i farten. Han gillar att knapra på pinnar. Tydligen är pinnar ganska hårdsmälta. Idag när vi var på promenad kämpade han väldigt med att få ut en liten pinne. Halvvägs gick det, sen klarade han visst inte mer och det som hängde ut kittlade honom så han trodde att det var något djur eller så och försökte få bort det men nådde omöjligt. Såg ganska kul ut men insåg att det inte var så kul för honom och tillslut var jag tvungen att ta en påse och dra ut det som han inte klarade av själv. En hel jävla pinne, typ 10 cm lång, inte så tjock men ändå. Hur säger man till en hund att inte tugga på pinnar?

Simningen idag gick bra och Alvin verkar gilla det mer och mer och P tyckte det var kul att se och agerade dessutom fotograf så nu har vi ganska många bilder och 2 filmer, varav den ena på ett dyk.



På vägen hem shoppade vi rostbiff och potatissallad som vi tog med hem och åt på verandan där större delen av eftermiddagen sen har spenderats. Har också hunnit med sådana tråkiga saker som att betala räkningar och lite disk. Nu slötittar jag på Lyxfällan och känner mig allmänt duktig och nöjd med mig själv som inte är som de som är med i det programmet. Världens bästa feel good-program, sällan kan man känna sig så lyckad även om jag inte riktigt tror att det är det som är tanken med programmet.

Igår glömde jag att berätta att Alvin fick testa en hoppgunga hemma hos min kompis och han verkligen älskade det! Har bild på det i mobilen men vet inte var sladden är just nu så det får visas senare. Hur som så har vi blivit lovade att Alvin ska få ärva sin kusins hoppgunga och jag ser verkligen fram emot det. Man blir ganska trött i armarna av att ha honom ståendes i knät studsande som en liten gummiboll. Hoppas att han kan hoppa av sig i gungan och sen kan han få sitta i mitt knä hur mycket han vill och bara gosa. Alltså, det där lät kanske lite fel, han får så klart hoppa hur mycket han vill i mitt knä men tror han får bättre stöd och motstånd i gungan så det är nog en bra grej även för honom. Dessutom satt jag och sa att han inte kan sitta ännu så när S satte M på lekmattan när vi skulle äta så la jag Alvin på mage. Efter att vi ätit satte jag mig själv på golvet och skulle låta Alvin sitta lite lutad mot mig så att han kom upp ett tag men det hade jag nog inte behövt. Han kan ju sitta alldeles själv riktigt länge. Ibland tippar han ju åt sidan så man får vara beredd men nog sitter min lilla bebis. Idag satt han till och med upp utan stöd i vagnen! Stolt mamma!

Publicerat: 2011-04-28 @ 22:08:22


1 kommentarer
Postat av: Linda - Mamma till Anton

haha jäklar det var en lång pinne!

Hur lyckades han få den igenom magsystemet :P

Min hund som jag hade förut, bor numera hos mitt ex, hon ääälskade pinnar..eller snarare grenar eller helst träd :P

Tur va väl det för större grenar och "träd" kan man inte svälja haha.

Däremot va fågelbajs det bästa hon visste!! hihi



Ska testa myggnätet och se om det hjälper.

Känns lite tjejigt att ha paraply...nu är jag nog jätte töntig men ändå :)

2011-04-29 - 10:47:41 | URL: http://lillapindi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!