Shopping och andra väsentligheter

Idag önskar jag att jag kunde säga att jag hängt på verandan hela dagen men istället har jag gjort en massa nödvändiga ärenden. Har varit och handlat träolja och skrubborste till verandagolvet, gjort lite hemliga presentinköp till söndagens födelsedagsbarn som jag bor med här hemma, handlat 30-årspresent till en kompis vi ska på överaskningsfest hos imorgon samt att vi storhandlat och fyllt kyl och frys. Ingen vila ingen ro alltså. Och Alvin tröttnade på att ligga ner i vagnen efter ungefär halva shoppingturen. Satte honom som vanligt upp mot kudden men han vill inte sitta och luta sig han inte. Han lutar sig hellre framåt och sitter helt rakt upp och ner alldeles själv istället. Och han är så fascinerad av allt som händer runt omkring och alla ljus och ljud. Och här hemma har han idag varit mer intresserad av vovven än någonsin tidigare. Klappar och sträcker sig efter pälsen och tittar storögt. Dexter är snäll och låter Alvin dra honom i pälsen men verkar inte riktigt förstå vad den där lilla varelsen i mitt knä är bra för.

Snubblade även in på lite barnshopping på min lilla promenad (väldigt ovanligt va?). NameIt hade 70 % på allt i butiken, antar att de ska stänga butiken för det var väldigt utplockat. Jag fyndade i alla fall en badcape i sjörövarmönster, 2 par mjuka skor/tofflor (i storlek för nu samt en storlek större) samt strumpor för bara 180 kronor. Jag är så löjligt glad när jag har fyndat. Köpte också en bok till mig själv (inte på nameIt utan i bokhandeln) för bara 15 kr. Det var tydligen dagens vara och jag har velat börja med någon ny bok så nu ska jag testa denna. Minns tyvärr inte vad den hette just nu men var en roman av en augustprisvinnare så någon form av kvalite borde det ju vara (fast egentligen är inte just det något krav för mig, jag gillar tramsböcker).

Får se om vi i helgen orkar tas oss an verandagolvet, nu har jag i alla fall gjort oss startklara. Synd att det ska vara så mycket jobb med allt att ha hus. Jag gillar verkligen trädgården, verandan och rymden i vårt hus men lite stressande är det allt med allt fix (och då har vi ändå ett "färdigrenoverat" hus). Lite skillnad mot den nyproducerad lägenheten vi kom från men samtidigt så mycket charmigare och vi känner oss väldigt duktiga när vi fixat något. Tänk, den tillfredsställelsen fick vi aldrig chansen att uppleva i lägenheten!

Nu har P startat grillen, entrecote, hallumi och majs står på menyn och jag ska få njuta av ett litet glas god dryck i kvällssolen (helt klar fördel med hus!).

Publicerat: 2011-04-29 @ 17:51:47


1 kommentarer
Postat av: Elinor

Åhhhh du får sluta å läska mig med ert hus!!! Jag blir tokig! Här sitter jag i en 30 grader varm lägenhet! Å ingen grill tänd så långt ögat kan nå :'( Men men, vi måste spara ihop 4 miljoner först ;) haha nä kanske inte, men 475 000 i alla fall! Å med föräldrapenning känns det rätt hopplöst :( Jävla göteborg....



Angående vagnen så är jag så jäääääävla nöjd! Sittdelen är helt jävla outstanding!! Hon kan ligga helt när hon e trött å halvsitta eller sitta helt rakt! Hon älskar den också, å den är så lättkörd!!! I love it, å är så jävla supernöjd!! Vi fick ju liggdelen till också, så denna vagnen ska vi behålla till nästa barn också!



Nu sitter ja här i valet å kvalet om jag ska ta fram symaskinen eller om jag ska fortsätta glo på tv... verkar bli det sistnämnda.



Ha en underbar valborg å 1:a maj helg! kraaam!

2011-04-29 - 20:49:34 | URL: http://redishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!