Elaka sprutor & annorlunda årsdag

Det var ingen glad kille som kom hem från BVC idag. 2 sprutor gjorde visst väldigt ont och inte verkar det direkt ha blivit något bättre nu 6 timmar senare. Det är minst sagt nära till gråt och ända stället han varit helt nöjd på idag är sovandes i vagnen samt i min famn gungandes i hamocken ute på verandan. Där var det rofullt men till slut blev det lite för kallt att sitta ute. Nu har han fått en alvedon men nästan direkt efter la han av en riktig brak i blöjan så lite osäker på hur mycket den fick verka.

Har även hunnit med lite hemmafix idag. En gammal trälåda med charmigt tryck ha fått flytta ut ur garderoben och in på första parkett i vardagsrummet som vedkorg. Gamla rosa plastkorgen får nu istället bli leksakskorg. Någonstans måste vi försöka samla alla kaniner, råttor, böcker och annat som just nu intar stor del av vardagsrummet. Vore skönt med en samlad plats. Lite tråkigare med mitt fix var att nyss när jag var nere i källaren för att flytta in lakanstvätt i torktumlaren så var det en stor pöl framför tvättmaskinen. Lite oklart varifrån detta vatten kommer men min slutsats är att det hur som helst inte borde vara där. Torkade upp och håller tummarna för att ignorering av problemet är bästa lösningen.

BVC-besök innebar ju också vägning och mätning. Som vanligt lekte vi gissa storleken innan men det var ingen succé för mig idag. Alvin väger nu, nästan 5 månader gammal, 7280 g (P gissade på 7250 och jag på 7350) och är 65 cm lång (prick på gissning för P, jag gissade på 66). Allt såg bra ut i övrigt och vi behöver inte känna någon stress med maten, han kan få klara sig utan några större mängder upp till 8 månader så ingen panik över att det går lite segt att få in bra matrutiner. Uppenbarligen växer han bra vilket betyder att han äter bra. Tänk så mycket mindre han var både i storleken och i våra liv för ett år sedan. Vi sprang runt i panik i olika affärer och letade graviditetstest utan resultat. Ett besök på söndagsöppet apotek och lite kiss senare var vi i total chock. Gravid i femte veckan och några millimeter liten då, när jag för första gången googlade på "gravid" och försökte förstå vad som hände nu. Så annorlunda livet är nu ett år senare och så mycket mer innehållsrikt och bättre. Alvin måste ju vara meningen med livet men det förstod jag inte riktigt då för ett år sen, även om jag var väldigt glad över beskedet.

Update: Någon del av Alvedonen måste hittat rätt i kroppen trots bajset, nu har vi en glad kille som ligger och sprattlar i sin pappas knä.

Publicerat: 2011-04-11 @ 19:17:11


2 kommentarer
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Oh! Ja, dom där sprutorna var inte roliga :( Tro fan det, dom måste ju spruta in det fort med tanke på att barnen inte har så mycket till muskler. :( Stelkrampen minns jag (från när vi tog den i 5:an å även senare när jag i jobb blev biten av en hund) å heeeelvete va ont det gör!! Å tänk då dom, som får allt i ett tjoff!



Vad är det med ungar å skita så fort dom fått in alvedon då?! Matilda gjorde också det. Dock går det rätt fort för alvedonet att "sugas upp" så om du inte såg ngt i blöjan så hade det nog smält (får man hoppas). Matilda hade feber i två dagar efter sprutan, så segt med tanke på att hon precis blitt fri från sin dunderförkylning me öroninflammation! :D MEN nu är vi tillbaka på banan igen!



Vad gäller vagn så blev det en Britax! Beställde den idag å förhoppningsvis har jag den i nästa vecka. :) En röd! Ska bli gött, vi behåller den andra vagnen också, men syrran ska låna den ett tag då hon behöver en terrängvagn nu när hon har två som springer å leker på gräs å grejer å den lille i liggvagnen. Så den kommer till användning ändå, å det är skönt så vet man att den finns där om man känner att det inte funkar med svänghjul!



Haha, först när jag läste det sista så trodde jag att du va gravid igen! Haha, jag hajade inte först att det var tillbakabklick förrän jag läste det igen (hade väl som vanligt lite för bråttom när jag läste)! Ja, den känslan var helt obeskrivlig... jusses alltså.



Nu ska jag sätta mig på balkongen med ett litet glas dessertvin och glass å hallon! Somrigt å mysigt!



KRAM!

2011-04-11 - 19:31:42 | URL: http://redishfox.blogg.se/
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Jag kör också på hela noveller, ser jag nu! hahah!

2011-04-11 - 19:32:32 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!