När de badar

Jag vill inte försvinna härifrån, jag vill så gärna skriva men jag fattar liksom inte när? Jag har ju knappt tid att kissa. Eller duscha. Eller sova. 

Eller jo, det skulle jag nog hinna om alla bara ville vara så vänliga och inte sparkas, inte hosta, inte kräva att få ligga i min armhåla för att minuten senare ge mig en rak höger för att platsen i armhålan inte längre är lika eftertraktad (ursäkta mig om det inte doftar ljuvligt, jag har ju som sagt inte tid att duscha vidare värst ofta), inte förvänta sig ständig leverans av gossedjur eller nappar på flykt, inte snarka (vare sig man snart fyller 40 eller 2), inte prata, inte sjunga, inte kissa utanför blöjan och inte stånka och stöna över bajs som legat på lut i 2-3 dagar precis när jag ska sova. Vilket är typ 23-06 de flesta nätter. Helst. Eller kanske i alla fall 24-04 skulle kunna vara fredat? 
Med tanke på att mornarna allt som oftast startar kring 05 är det ju egentligen lite av ett under att jag ändå har så ont om tid, att jag kommer inspringandes till jobbet (som för övrigt ska bli ett annat än våning upp ganska snart, hur ska det hinnas med?!?) klockan kvart över 9 med håret på ända och tandkräm (bamse) på tröjan. Dagarna blir ju långa så det borde ju hinnas med så mycket som inte hinns med. Man kan säga att jag maximerar dygnets antal timmar men utan att liksom få ut något av dem. På något underligt vis.

Jag misstänker dessa två som skyldiga till tidsvakuumet jag verkar befinna mig i.


Publicerat: 2015-03-21 @ 16:46:30


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!