Nedräkning

De sista dagarna innan verkligheten är tillbaka. 20 månader hemma. Inte i lugn och ro, men ändå utan en massa tvång. På onsdag börjar allvaret. Inskolning. Och veckan efter jobb. Inskolningen tycker jag ska bli ganska kul. Att jobba också. Men stressen som kommer på köpet lockar inte så mycket. Så nu njuter jag, i sommarens sista ryck. Av den så kallade ledighetens sista ryck. Vilmer är ganska så rastlös hemma och väldigt full av energi men vi har det mysigt. Och jag har passat på att hämta Alvin tidigt och rensa och fixa hemma. Imorgon väntar sista "mammadejten", på fredag Alvins sista lediga fredag och på måndag lite ärenden och på tisdag avslutar jag konstigt nog med ett jobbmöte. Så de är verkligen på upphällningen, de där mammadagarna. Och jag får lite ont i hjärtat av att tänka på hur mycket mindre jag kommer att se av både liten och stor. 
Hemma i trädgården efter lämning.

Och i lekparken efter hämtning.
Publicerat: 2014-09-03 @ 21:36:49


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!