Mitt nya virrigare jag

Det här med att jobba. Det verkar liksom bli lite för mycket för lilla hjärnan som varit långledig. Det går inte direkt ut över jobbet, jag klarar där av väldigt avancerade budgetberäkningar och resultatanalyser (tror jag i alla fall) och socialt funkar det bra. Men det blir liksom overload där någonstans mellan excel, kalenderbokningar och att behöva komma ihåg att klä på sig och passa tider och det slår ut mitt vanliga ganska imponerande (om jag får säga det själv) ordningssinne.


Idag tappade jag tex bort mitt passerkort. Det hängde på mig och sen var det bara borta och jag letade överallt där jag varit sen jag använt det. Fick ge upp och bli utsläppt ur vårt Fort Knox-inspirerade kontor av en kollega. Får se hur jag tar mig in imorgon. 


Förra veckan när jag var och jobbade i Uppsala glömde jag handväskan på hon jag träffats kontor så jag fick vända tillbaka när jag börjat åka hemåt (lyckligtvis inte så långt). Sen när jag satt mig i bilen och rullat iväg ringde hon och sa att jag glömt mitt paraply också. Ett väldigt fint turkost med blommor på men det fick stanna, jag var ju redan sen (och skämdes lite för min förvirring). Jobbigt när förvirringen visar sig inför personer man bör verka klok och samlad inför och inte alls likt mig.


Min propra fasad när jag irrar runt.
Publicerat: 2014-10-13 @ 23:01:31


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!