Luftat finbilen

Till slut fick vi användning för gammelbilen. Många har passerat genom garaget utan att ens användas men denna har nu inte bara tagit en provsväng med största herrarna i familjen utan i förrgår tog den oss med på en riktig utflykt.

Vi åkte till Kärsön, åt lunch på Brostugans uteservering. Mina små gourmander delade på en lyxig räkmacka och skötte sig riktigt skapligt. Efter maten blev det lek i lekparken, där nedan bil tog all uppmärksamhet från den bil vi vuxna kanske tyckte förtjänade det mest. 

Sen en promenad bort till stranden där jag och Alvin badade (Vilmer sov, annars hade han garanterat hakat på) och sen bilen till Huvudsta strand för glasspaus innan vi åkte hemåt igen. Kul bil att åka i. Riktigt bekväm faktiskt, rymlig och väldigt snygg. Inte varje dag man får tummen upp och okända människor vinkar glatt till en (och pekar på en ganska ohämnat om man ska vara ärlig). Och inte en enda gång fick vi stopp. Nu var det ju som sagt ett par år sedan (Alvins första sommar om jag minns rätt) som jag fick äran att åka med i någon av P:s alla gammelbilar men jag har bestämt för mig att det alltid brukar vara problem och långa stopp med irriterad chaufför och passagerare. Men som sagt, inte med denna, väldigt tur med tanke på passagerarnas generella tålamod, och med dagens utfall av trevligheter är jag nog ganska säker då jag utnämner den till trevligaste bilen någonsin.

Passagerare utan behov av tålamod.
Publicerat: 2014-07-19 @ 21:57:51


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!