December i ett nafs

Senaste månaden har bjudit på ganska mycket vabb och rätt så lite jobb och vardag. Och en hel del snor, feber, hosta och lite magont. 
Bra vabbunderhållning.


Enstaka dagar här och där men vi lyckades missa reflexspår, luciafirande, julmarknad och jullunchen på dagis. 
Man kan ju vara söt stjärngosse hemma också.

Fint pynt fick vi dock med oss hem. Är väldigt imponerad att de fått Alvin att pyssla överhuvudtaget och över en tomte Vilmer knåpat ihop alldeles själv. Han känns dock betydligt mer intresserad så kanske inte konstigt att han är så fingerfärdig redan nu. 
Pysselskörden.

Alvin missade heller inte Nobelfesten de hade och fick gå finklädd med skjorta och slips till dagis som omväxling från ullunderställ. Vilmer som i allt vill vara som sin bror krävde skjorta även han (och fleecefodrad galonjacka utan på overallen) så han var redo för festen även han trots uteblivet inbjudan.

Innan skjortan kom på var Vilmers förslag piratkläder så tycker det slutade riktigt bra.

Förra helgen firade jag födelsedag med en hotellnatt bara jag och P. Tyvärr pågick ett bröllop på slottet samtidigt så det var party i korridoren fram till 4 (och med tanke på att mitt sömnkonto är ganska tomt var jag ganska nära att mörda någon) men på det stora hela var det väldigt trevligt. Och välbehövligt.
Snyggt hotellrum.

För herrans vad slitigt det är ibland. Vilmer är dagtid världens underbaraste just nu (minus några ganska överreagerande vredesutbrott pga fel sked och annat viktigt). Han fixar och pysslar och leker och vispar och sjunger och snackar och försöker göra allt precis som Alvin. Och så kommer han och sätter sig i knät och pussas och myser då och då. Världens goaste. På nätterna dock. Inte lika mysig. Eller mysig är han så klart, men samtidigt är han extremt gnällig, vaknar 5-10 gånger per natt med gallskrik och måste lugnas i famnen och det överskuggar liksom det mysiga. Han sover typ på mig och vaknar och fäktas och är arg på att jag ligger brevid (vi är ju i min säng för tusan, vad trodde han?) och sen på att jag inte är tillräckligt nära. Och vaknar även för morgon med ett gnällande eller gallskrik. Tidigare har han trots besvärliga nätter nästan alltid vaknat med ett leende och börjat med att ljudligt säga "PUSS!" och luta sig fram och ge mig en blöt sån. Antar att det är någon ny underbar fas vi provar på. 

Bröder som sover och håller handen. Och ALLT är förlåtet.

Dagtid är det som sagt ganska fint (förutom att jag är en zombie) så försöker fokusera på det. Och på hur ljuvligt det är att barnen leker ihop, att Alvin ställer underbart kloka frågor hela tiden (kul om man bortser från skavsåren i öronen) och att Vilmer imponerar med nya ord (men inga kombinationer/meningar ännu) varje dag. Han är som en svamp. Och väldigt söt.
Tittar på första (numera försvunna snön).

Och ja, nu har vi jullov hela familjen ihop och då slipper man ju i alla fall vabba.


Publicerat: 2014-12-20 @ 15:32:29


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!