Dagen idag

Shoppat idag. Till Alvin. Till Vilmer. Till Pappan. Som det brukar vara alltså. Men jag är nöjd ändå. Braiga saker till övriga familjen och inget (onödigt) till mig innebär shopping utan dåligt samvete. Och tydligen existerar det något kallat höst rea. Tror inte jag hört talas om det tidigare men trevligt var det. Kom bland annat hem med syskonmatchande mössor för 25 kr styck. Vilmer verkar uppskatta sin.

Och sen reklamerade jag Alvins höst-/vårskor. Köpte dem i april och 2 sömmar hade redan lossnat. Trots saknat kvitto (lite surt att jag har en hel påse med kvitton men inte det jag behövde) fick jag ett par nya skor. I valfri storlek. Så nu blev det 2 storlekar större (29) och passar förhoppningsvis även i vår. Precis samma sak lyckades jag med Alvins vinteroverall för ett par veckor sedan. Stor eloge till XXL och KappAhl för deras service. Nu har jag ju inte hittat på felen och trasiga sömmar bör ju inte uppstå efter en säsong men ändå är jag imponerad av hur bra de löst allt. Och nu väntar vi på besiktning av vår soffa då alla dynor helt tappat formen. Får se om Ikea är lika kundvänliga.

Efter shopping och sen jagande av bebis helt utansjälvbevarelsedrift blev det äntligen parken igen. Äntligen som i Alvins vilja. Jag har lyckats styra bort besök i 2 dagar då parkbesök i spöregn lockar mig föga men nu var det riktigt fint höstväder (men blåsigt!) och han vill verkligen dit. Varje dag. Så länge vädret är ok och det är andra mammor där har jag faktiskt inget att invända. Vilmer är dock inte överdrivet förtjust om han inte får gunga eller på annat vis slipper vara fastspänd i vagnen men som den lillebror han är får han helt enkelt gilla läget. Och gunga ibland.




Publicerat: 2013-10-24 @ 20:57:03


1 kommentarer
Postat av: Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa

Vilken otur du haft med inköpen men skönt att du fått byta hoppas dom godtar soffan också :) Sista bilden var ju bara för söt "hej hej" liksom :)

Svar: Lite korkat kanske men jag har inte ens sett det som att jag har otur, utan tur som får nytt, men det är ju sant att det är väldigt mycket som gått sönder...
Julia

2013-10-25 - 13:04:30 | URL: http://kristinsandgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!