Åren de går

Idag är det segt här hemma. Konstigt, måste vara något med just nyår för jag har ju inte druckit en droppe alkohol men känner mig ändå bakisseg. Har för mig att det var likadant för 2 år sedan när jag var ammande chaufför.

Hur som hade vi en trevlig kväll med P:s syster och familj och det är kul att Alvin börjar få allt mer utbyte av att hänga med sin 2,5-år äldre kusin. Lika långt som det kommer vara mellan Alvin och hans småsyskon. Till nästa kusin blir det dock kortare. De ska också bli en till, 3 månader efter oss. Ska bli kul! Och är kul med någon att prata gravidsnack med. Fast 3 månader är stor skillnad just nu och jag känner mig mest som en klagande gnällkärring när jag är uppenbart mer gravid än henne och inte kan göra massa saker på grund av sammandragningar och ryggont.

Och imorgon dags för jobb igen och inte vilka dagar som helst. Fattar inte hur jag ska orka med detta årsbokslut. Framför allt undrar jag hur det ska gå när jag inte ens kan sitta mer än en halvtimme utan grymma smärtor i ryggen. Ska jag ligga och jobba eller?

Hur som, 2013 ska bli ett spännande år! Tänk att vi ska bli en till. Nedräkning påbörjad nu när vi äntligen är på rätt sida årsskiftet.

Gårdagens jag:

Publicerat: 2013-01-01 @ 17:11:33


1 kommentarer
Postat av: Elinor

Åh vad roligt för bebisen å f en kusin så nära! Matilda å hennes kusin (min systers son) skiljer det 6 veckor på. D om har jätteroligt ihop nu!

Ja nyår har tagit helt nya former nu sen vi fick barn. R och jag har aldrig varit festa-typen, men att gå upp 7 på nyårsdagen å må helt okej är ngt som inte brukade hända här för 3 år sen :) men jag njuter faktiskt! Det är så skönt att bara ta d lugnt med lite vänner på nyår. I år var vi å ettpar till hos oss. De var våra grannar som också är höggravida. Det blev riktigt lyckat med 3-rätters middag å alkoholfritt bubbel :)

Ja! Nu e 2013 här å det lär bli minst lika magiskt som 2010-,11 och 12!

Ha en riktigt god fortsättning på det nya året! Hoppas att ryggen har blivit bättre!

Kram!

2013-01-05 - 07:38:10 | URL: http://theredishfox.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!