Årskrönikan

Här kommer utlovad årskrönika i snabbformat.

Avslutade 2009 och inledde 2010 med skål i bubbel i snön ute på bryggan på min egen kombinerade 30-års och nyårsfest med 20 av mina närmsta. Slet som tusan med årsbokslut på jobbet i januari. Köpte äntligen vårt hus i slutet av januari. Sålde lägenhet i februari. Reste med älsklingen till solen på Kap Verde i mars. Flyttade in hela P:s lägenhet i min i mars (trångt!). Gjorde världens underbaraste son i mars (men det visste vi ju inte då). Firade påsk i Dalarna och sen med mina föräldrar. Gjorde graviditetstest 11 april (och fick en chock när det var positivt). Packade lådor. Flyttade in i det söta lilla huset och trivdes omedelbart som fisken i vattnet. Fick se vårt lilla mirakel på ultraljud första gången den 1 juni. Firade pappas 60 årsdag dagen efter. Kände ett sprattel i magen redan i juni utan att riktigt våga tro att det verkligen var bebben som gav sig till känna. Midsommar i Norrtälje med P:s familj och hör och häpna: sol. Dags för rutinultraljud 15 juli och lika magiskt då att få se vad som sprattlade i magen. Tydliga sparkar i magen som även P kunde känna (och se!) på utsidan blev en vana. L, en av mina närmsta vänner fick sin dotter i mitten av juli, började längta ännu mer  efter vår bebbe. Semester i Rättvik, till sjöss, hemma och hos mina föräldrar/landet. Tillbaka på jobbet. Fokus mest på bebis.  En höst som passerade så snabbt men samtidigt så sakta. Sjukskriven för första gången i mitt liv (visserligen bara 25 % men ändå konstigt). Besök på förlossningen 24 oktober men falsklarm. Började nog dock båda inse att det snart skulle vara på riktigt. Förlossning på Huddinge 13 november, chockad att det startat en månad tidigt, lycklig att han var hos oss. Världens bästa Alvin såg världens ljus 101113 klockan 11:30. Hans föräldrars hjärtan smalt på en gång. Hur lyckades vi skapa något så underbart utan att ens försöka? En omtumlande, helt fantastisk men samtidigt jobbig vecka på BB. Hemma med världens minsta lilla knyte och galet att han skulle bo hos oss nu. Sådan kärlek och vilken fantastisk avslutning på året att få sällskap av Alvin. 12 december firade vi Alvin en månad och min födelsedag med båda våra familjer. Mysigt. Julaftonslunch hos stolt mormor och morfar (och med sällskap av stolta morbröder) och julmiddag med lika stolta farmor, farfar, faster och kusin. En lugn mellandagsvecka och sen nyårsmiddag hos P:s kompis med fru och två barn. Skålade in 2011 med Alvin i bärsele på min mage. Vilken skillnad i livet på bara ett år, det händelserikaste i mitt liv!

13 november 2010, livets och årets mäktigaste dag.

Publicerat: 2011-01-03 @ 14:12:45


2 kommentarer
Postat av: Therese

Kikade in här av en händelse och ser att din son och min dotter Molly föddes på samma dag, och nästan samma tid :) Molly är född 101113 12:01.

Håller med om att det var livet och årets mäktigaste dag!

2011-01-03 - 17:19:03 |
Postat av: Julia

Vilket sammanträffande!

2011-01-04 - 12:08:47 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!