Uppdatering

Efter en helg med bröllopsfest och natt utan Alvin är jag nu tillbaka i det som blivit min vardag. Det som bara är min vardag i två dagar till. På torsdag börjar jag jobba halvtid. Och det blir en rivstart med bokslut så på torsdag ska jag jobba hela dagen. Oj, oj, oj. Men det ska bli kul också, det ska det.

Att lämna Alvin gick i alla fall utan bekymmer. Kan hända att det brände en liten tår innanför mina ögonlock när vi sagt hej då och satte oss i bilen för att åka mot Norrtälje men sen gick det faktiskt bra. Vi fick lite rapporter då och då och allt gick prima på hemmaplan. Och på bortaplan hade jag och älsklingen en trevlig kväll på festen. Och det var så underbart väder och det var helt enkelt väldigt bra alltihop. Men shit vad jag längtade hem sen när vi vaknade i ett regnigt Norrtälje på söndagsmorgonen. Blev en ganska snar hemfärd (med bara ett litet stopp på MacDonalds för att komma hem som anständiga mätta föräldrar) och vad underbart det var att komma hem. Till världens gladaste Alvin som hade haft det hur bra som helst. Goaste unge och bästa barnvakterna.

Idag har L och Isabelle varit på besök, Alvin sov när de kom, vaknade pigg och glad och sken upp som en sol när han fick syn på Isabelle. Sen lekte de massor och åt lydigt i varsin stol brevid varandra och sen lekte de ännu mer. Isabell körde runt Alvin i hans gåvagn och sen kunde mammorna faktiskt få sig en liten fika på verandan medans barnen lekte där. Den nya grinden är ju fantastisk. De druttade runt och hade sig och vi satt i varsinn soffa i solen.

Sen har jag faktiskt hunnit med att förbereda mig lite inför min jobbcomeback på torsdag och nu kommer snart 2 släktingar till P som inte bor i Sverige hit för ett litet besök och titt på hus och Alvin. Full rulle alltså och jag fattar inte riktigt hur jag ska hinna klämma in att jobba...

Publicerat: 2011-08-29 @ 17:33:16


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!