Allt eller inget

En mysig dag har vi haft här hemma. Först med grått utanför fönstret men sen på eftermiddagen med strålande sol och blå himmel. Min höggravida vän (hon som fick ettan för ett år sen och inte märkte att hon var gravid igen förens halvvägs ni vet) kom på besök och jag bjöd på lunch och Alvin bjöd på sitt allra bästa humör och satt och asgarvade i typ en kvart i streck i hennes knä. V gav Alvin en leksaksbil. Hans första bil. Nu är P stolt, biltokig som han är. Blev en del snack om barn och mat och sömn och så. Hon sa att de gett deras dotter "god natt-välling". Skulle tydligen vara välling som är ok att ge redan nu och som ska mätta bra inför natten och således förhoppningsvis ge bra nattsömn. Någon som vet? Tål att kollas upp men tillsvidare blir det havregröten som kvällspåfyllning. Idag har det annars varit palsternackspremiär. Verkade inte alls lika smarrigt som morot men lite gick i alla fall ner.

Idag har P tagit tag i det jag i tanken tog tag i igår. Träningen. Han är i detta nu ute på dagens andra(!) löprunda. Lagom existerar inte i vår familj. Allt eller inget (just nu står jag för inget och P för allt).

Dopinbjudningar har jag gjort idag, någon dag ska jag försöka komma mig för att skicka ut dem också men ingen brådska. Dopet blir förhoppningsvis utomhus så det är inte dags förens i slutet av maj.

Snart ska jag som alla andra nya mammor se "En unge i minuten" men först lite mys med Alvin.

Publicerat: 2011-04-04 @ 20:17:48


1 kommentarer
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Hihi vad roligt, Matilda AVSKYR morot å älskar palsternacka!! Fröken tvärtom :)



Jag har inte hört om ngn välling som man kan ge nu. Dock sa hon vår BVC tant att barn som äter ersättning kan börja med välling vid fem

Mån ålder eftersom att dom redan är vana vid komjölk. Å att man typ tar halva flaskan med ersättning å halva med välling. Men vi gör inte det Matilda sover hela natten utan ändå. Men du får nog testa dig fram! Skönt att det funkar med gröten! Den gillar inte matilda men hon lär sig nog snart!



Kraaam!

2011-04-04 - 22:09:35 | URL: http://redishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!