Trött start på helgen

Fattar inte riktigt vitsen med att absolut vilja gå upp klockan kvart över 8 om man ändå ska somna igen midre än en timme senare.

Till slut, efter cirka 45 minuters plågor, tystnade flygplanet/rymdskeppet/??? igår. Efter vår grillmiddag igår försvann älsklingen iväg på lite grabbäventyr så jag var ensam när elendet började och det var så obehagligt och jag kunde inte öppna dörren för att kolla upp det hela för då hade vovven fått glädjefnatt och sen gnällfnatt när han märkte att det inte alls var dax för hundpromenad utan att matte bara skulle kolla efter ufon och då hade Alvin garanterat vaknat. När det sen var dags för mig att sova pratade jag med P i telefon men då var han på väg hem så då väntade jag in honom. Och sen dröjde det ytterligare 45 minuter innan jag kom i säng för det skulle pratas och hundpromeneras med mera. Halv 1 släckte jag lampan, kvart över ett vaknade jag när P var klar att sova (det skulle ätas nattmacka med mera). Ja, sen vaknade jag väl som vanligt då och då föt mat och nappistoppning och klockan kvart över 8 var det alltså dags att stiga upp. Då hade jag dessutom redan mutat med en tredje amning vid halv 8 för att få lite mer sömn. Sen efter lite fix och frukost så somnade ju Alvin ändå om så vid kvart i 10 la jag mig igen och fick sova till halv 11 då det var dags för morgon nummer 2 (galet nog så sover han igen vid mitt bröst nu så skull nog kunna göra en repris). Tyvärr hade P klockan på 10 och han snozade var femte minut mellan 10 och kvart över så mina 45 bonussovminuter blev lite uppsplittrade. Hoppas kunna ta en liten lur på eftermiddagen. Är så trött och vi ska ju på fest idag och skulle vara kul att inte somna i deras soffa...

Först ska jag dock fixa lite här hemma. En tvätt är igång, hunden har fått springa av sig ordentligt i trädgården och kanske ska jag försöka skrubba rent verandagolvet inför oljningen men mest troligt inte. Kan komma på en massa anledningar till att inte göra det just idag. Den allra bästa är att det sägs att det ska regna och så kommer det lite familj hit imorgon för att fira älsklingen och då ska det grillas och då blir det väl ändå skitigt igen? Och ja, så är jag ju väldigt trött också. Det är nog den allra bästa ursäkten.

Nu vaknade Alvin, var visst bara en kort powernap efter hundpromenad, han satt upp i vagnen och spanade in Dexter hela promenaden så inte konstigt att han behövde vila lite. Nu ska jag underhålla honom och hålla honom vaken en längre stund så att han vill sova middag med mig sen. Måste hitta något att ha på mig ikväll också, dagens största utmaning utan tvekan....

Publicerat: 2011-04-30 @ 12:18:29


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!