Tom tisdag

Idag har vi vaknat upp till en bättre morgon och humöret verkar vara ovanligt glatt fast med väldigt nära till lite gråt (hur nu det hänger ihop). I natt slogs dessutom något av ett rekord då Alvin bara ätit en enda gång vid 3. Han vaknade flera gånger med lite gnäll men var nöjd med napp och inte förens han vaknade vid 8:30 och mitt högra bröst höll på att sprängas eftersom jag råkade ge fel vid 3 så åt han igen. Tyvärr innebar det inte något sömnrekord för mig eftersom jag som sagt var tvungen att agera nattistoppare flera gånger men det blir ju inte lika långa vakentider av det som att amma. Tyvärr ännu mer tror jag inte att detta var början på en ny trend utan bara en liten svit av gårdagens vaccin men om det funkar en natt borde det ju kunna funka flera nätter? Längtar så efter lite mindre uppsplittrade nätter!

Eftersom det var väldigt gnälligt och omuntert efter förra vaccinet har jag inte planerat in något idag. Det blir troligen en längre promenad (har redan varit ute på en liten snabbkiss för hunden) och kanske ska vi bege oss till lite affärer och kolla på staket. Skulle behöva täppa till lite i häckarna så att vi kan ha hunden lös i trädgården. Imorgon däremot väntar ett riktigt äventyr. Jag och L ska ta våra barn och bege oss till Katrineholm och hälsa på en gammal pluggkompis till oss som fick barn i januari. Det blir drygt 2 timmar i bilen för Alvin och det är det längsta han någonsin åkt. Han brukar ju dock mest sova sig igenom bilresorna så det borde gå bra. Om inte annat blir det ett bra test inför nästa vecka då hela lilla familjen ska bege oss till P:s farmor i Dalarna för påskfirande och uppvisande av barnbarnsbarn.

Publicerat: 2011-04-12 @ 12:21:54


3 kommentarer
Postat av: Linda - Mamma till Anton

Duktiga Alvin :)

Snart så sover han hela natten :)



Jaaa jag bara älskar winnerbäck så får se om jag kan få tag i nån biljett :)

Vore skoj att få se honom igen.

Hehe han är lite finurlig :)

2011-04-12 - 13:31:01 | URL: http://lillapindi.blogg.se/
Postat av: Malin & Prinsessan

Ja men precis så är det här med! Och oftast vaknar jag även om Mattias ger henne mat, svårt att inte vakna av gnället. Förstår inte hur han inte kan göra det, haha :) Modersinstinkter?



Kram!

2011-04-12 - 17:52:24 | URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: SusannaRosita

Ja du har så rätt så, är ju riktigt lyxigt att snart få ett helt nytt hus! Längtar! :) O idag är jag på mycket bättre humör igen. Var bara en liten pappersarbete-dipp, hehe.

O vad härligt att han sovit så bra... o vad kul att åka på en liten resa. Jag är såå sugen på att ta en liten mini-tripp nånstans snart oxå. Kram

2011-04-12 - 20:44:32 | URL: http://susannarosita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!