4 år



4 år utan mamma. Ofattbart, orättvist, onödigt. Åh vad jag å hennes vägnar sörjer allt hon missar, allt hon redan missat. Hur Alvin gått från knappt 1 år till 5-årskalas imorgon. Vetgirig, klok och med en väldans massa energi. Precis som då. Men sen då, Vilmer som aldrig kommer få se en enda bild på honom och mormor. Aldrig. Och hur hon hade älskat hans envishet och hur bra hon hade varit med honom. Så sorgligt. Och ja, så sörjer jag ju en hel del att inte ha den där varma, kloka och bestämda mamman att ringa. Min rådgivare i livet, vad ofta jag hade behövt henne.


En positiv sak med att vi kört scharlakansfeber denna vecka var att dagens vabbande av feberfria barn ledde till att vi hann med ett besök i minneslunden.

Publicerat: 2015-11-06 @ 23:43:15


1 kommentarer
Postat av: KRISTIN OCH HENNES GLIN | En blogg om brunsås och annat bra

<3

2015-11-14 - 16:43:07 | URL: http://kristinsandgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!