Lysande läsare

Vid frukosten i förrgår tittade Alvin på min mugg och sa:
-Du har min bokstav på din mugg mamma. 
-Ja, och ser du vilka mer? 
-Ja. M och A och M och M igen och A. 
-Och vad blir det? 
-Mamma!


Maj gosh, han läste! På riktigt. Stora, duktiga killen.

Och igår var vi på 4-årskontroll och gick därifrån med ok-stämpel i baken. Han klämde till och med ur sig en gubbe, har jag i princip aldrig sett honom rita tidigare. Lite tanig, hade vuxit 8 cm men bara gått upp knappt 300 g på ett år men det verkar ju vara sådana mina barn. 107 cm och 16,3 kg är nya matchvikten.

Han må säga en del tokigheter, som kuvert istället för gevär och igår frågade han om jag visste att det finns en kung som heter Askungen, men på det stora hela har han en sån imponerande koll att jag blir tårögd flera gånger om dagen.


Publicerat: 2014-11-29 @ 14:53:03


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!