Sista rycket

Jahapp. Här händer ju inte mycket. Nu börjar det dock hända lite i livet efter ett långt sommarlov. Dagisstart för Alvin idag, och nu är han stora killen på riktigt på storbarnsavdelningen. Väldigt stolt och glad, men trött och liten innan middagen. Vilmer får dras med mig hemma lite till men snart är det ku dags även för honom. Gulp. Och för mig att återvända till jobbet. Ännu mera gulp även om jag tycker det ska bli lite kul.  Men utan barnen hela långa dagarna? Ångest! Fast en aning skönt också att få bli lite vuxen igen,klä mig ordentligt, föra vuxna konversationer, äta ifred och kissa i lugn och ro. De för små sakerna som man inser är ganska trevligt först när man saknar dem.

Några veckor kvar i bubblan först dock och jag ska njuta till max. Av vart enda litet spill, varenda liten trotsig tår och av det ständiga sällskapet. För jag vet jag kommer sakna dessa dagar när jag kämpar vidare mot pensionen i 30 år till. GULP.

Myskillar att sakna på jobbet.
Publicerat: 2014-08-18 @ 20:17:07


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!