Segar

Dagarna segar sig fram. Samtidigt är det så läskigt att det verkligen kan hända när som helst. Och då är graviditeten över, magen borta (nåja) och detta speciella tillstånd över. Längtar och skönt ska det bli men kan så klart inte låta bli att bli lite sentimental också.

Det är tungt nu, inte magen så mycket men förvärkarna. Kvällar och nätter då jag kan klocka värkar regelbundet och sen bara slutar det. Och i måndagsnatt var jag helt säker på att det var på riktigt. Så J Ä V L A ont. Men sen alldeles lugnt. Var på extra koll hos barnmorskan i onsdags för att kolla vart förvärkarna lett. Ingenstans visade det sig. Visserligen helt mjuk tapp och väldigt gynnsamt där inne (vad som nu menas med det) men tappen fortfarande bakåt. Fast det betydde visst inte så mycket hur som helst.

I natt var det dags igen, men nu tänker jag inte ta ut något i förväg och tro att något är på g så det var mest fysiskt jobbigt (annars har det varit rätt psykiskt jobbigt också att tro att det startat, sen inse att det var falsklarm och sen ta samma onda igen 3 timmar senare). Konstigt med 2 helt lugna nätter (nja, allt är relativt) och sen värkar en hel natt igen men hade nog att göra med en minipromenad igår. Får låta bli att röra mig helt enkelt. Men hur länge?

Publicerat: 2013-03-22 @ 15:08:49


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!