Morfar och äventyr

Idag har Alvin varit på heldagsutflykt till morfar. Lite för att avlasta mig när P jobbat men mest för att öva lite. Morfar har ju varit barnvakt massor av gånger utan minsta problem men aldrig hemma hos sig utan han har alltid kommit hit. Detta är ett steg i att Alvin senare i sommar ska vara där en hel helg när vi ska på bröllop. Nästa steg i övningen ska han få sova över också. Jag är inte det minsta orolig med tanke på hur bra det gick idag. Aningens mer orolig är jag för imorgon då Alvin ska på utflykt med dagis. Alltså inte bara till lilla skogsdungen de brukar besöka en gång i veckan utan de ska till Ursvik och de ska åka buss dit. Ett gäng 2- och 3-åringar och 3 vuxna. Gulp! Jag funderar starkt på att förklä mig och åka samma buss bara för säkerhets skull men antar att det skulle ses som något överbeskyddande. Men hallå, det är liksom det finaste jag har som jag förväntas släppa iväg på värsta äventyret. Ja, ja, får se om det blir utklädnad på buss eller lite ärenden imorgon, det ena verkar sundare än det andra men jag får verkligen ångest av att tänka på den där bussresan.

Publicerat: 2013-06-09 @ 20:20:24


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!