Verkligheten

Igår var jag i kontakt med verkligheten igen. På besök på jobbet för första gången sen i februari. Jag har ju lunchat med min chef flera gånger tidigare men igår vågade jag mig upp på kontoret också. Och glada nyheter var att vi har flyttat till nytt våningsplan och nu sitter tillsammans med de bolag jag tidigare arbetat med. Finare och fräschare och roligare sällskap! Bra var också att jag fick veta detta av en slump innan jag gick dit och slapp irra runt och leta i de lokaler jag redan tidigare hade dålig koll på. Det var kul att hälsa på och kul att märka att man inte var bortglömd. Och så kommer en liten, liten längtan tillbaka. Fast bara en väldigt liten. Även om det ibland skulle vara skönt att få använda hjärnan och vara liten vuxen igen så är det alldeles för bra hemma fortfarande för att jag skulle göra slag i saken på riktigt. Det lät i alla fall hoppfullt med uppdrag när jag väl kommer tillbaka, vilket nog är planerat till efter sommaren, och det fanns även vissa valmöjligheter lät det som. Så kontakten med verkligheten känns lyckad och Vilmer fick så klart både beröm och den uppmärksamhet han förtjänar. Och sen var det skönt att promenera hemåt med sovande bebis och ta sig en kopp te i soffan. Min verklighet just nu.

Publicerat: 2013-12-05 @ 19:51:05


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!