Stängt på grund av renovering

Ja, jag har visst stängt ner bloggandet ett tag och jag skyller det nästan helt och hållet på pågående köksrenovering. Väggar som ska rivas, väggar som ska byggas, väggar som ska slipas och spacklas och slipas och målas och kök som ska byggas. Och frukostar och middagar som ska intas nere i en kall källare och tillagas i en mikro eller på sin höjd på en spisplatta. Och gamla vitvaror som ska säljas och nya kakelplattor som ska väljas. Och främmande män som står i min hall när jag kommer ner nyvaken endast iklädd linne och trosor på morgonen. Och som busar med Alvin när vi kommer hem från dagis samtidigt som jag försöker undvika att han får tag på några roliga verktyg, sätter handen mot en nymålad vägg eller blir rädd för de främmande karlarna som ju egentligen är snälla men som lätt kan skrämma en liten snart tvååring.

Idag bestämde jag mig för att jobba hemifrån. Det lät skönt igår när jag tog beslutet. Idag är det ganska kallt och trist nere i källaren dit jag är förpassad på grund av att dammig hostframkallande slipning pågår och på grund av att jag nog inte kan kalla det jobb om jag sitter i soffan hela dagen och enda stället med ett bord är just nu i källaren.

Ja, så har jag det. Men vad fint det ska bli när det är klart! Bara halva tiden kvar om de håller tidsschemat. 2 veckor det är ju inte mycket det (kan dock hända att jag lurar mig själv lite för det var nog inte 4 veckor som sas utan en månad och då är det upp till 2½ vecka kvar).
Publicerat: 2012-09-07 @ 11:22:26


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!