Namn

Igår fick en nära vän till mig äntligen träffa sin lilla bebis, 9 dagar efter bf. Det bästa är så klart att allt gick bra men i min lilla gravidhjärna är det allra bästa att det blev en kille. Hon har nämligen annonserat att ta "vårt" tjejnamn om det hade blivit en tjej. Det har gruvat mig sen i augusti när hon berättade det (och jag själv hade plussat 3 dagar tidigare). Nu andas jag ut lite, borde inte komma någon nära som hinner före och vi har pratat om detta namn sen en av våra allra första dejter. Nu vet vi ju inte om det är en lillesyster eller lillebror därinne. Skönt att ha ena alternativet klart i alla fall, om det är en liten kille står vi däremot helt villrådiga då vi inte har ett enda förslag båda kan tänka sig (så förslag mottages tacksamt!).

Publicerat: 2012-11-20 @ 07:09:30


1 kommentarer
Postat av: Elinor

Åh man blir ju sjukt avis när ngn i ens närhet får barn nu! Längtar ihjäl mig!!

Ska ni kolla vad det är för kön på er lilla krabat?

Vi har sagt att om det blir en pojke ska han heta Simon och blir det en tjej så lutar det åt Natalie. Min make är den som har den tyngsta rösten denna gång, jag bestämde Matilda :)

Hur går det med dina sammandragningar? Hoppas att de lugnar sig! Mina lugnade sig med sjukskrivningen. Nu har de ändrat karaktär lite å ör mer förvärkar men det är ju som det ska nu.

Visst är det konstigt med barnens hosta att den alltid kkommer på natten! Matilda har mått bra i en vecka nu, men inatt började hon hosta igen. Inget på dagen, bara natten. Så nu har hon fått hostmedicin så får vi se om det blir bättre inatt.

Ska ni ha Alvin på förskolan även när bebisen är född eller hur ska ni göra?

Oj vilken uppsats det blev här nu! Haha! Ha det gott!

Kram!

2012-11-20 - 20:18:25 | URL: http://theredishfox.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!