Hjärtan hit och hjärtan dit

Det är visst något med hjärtan idag.

Jag funderar på följande alternativ:
1) Skita fullständigt i att det är en dag att vara lite extra kärleksfull
2) Passa på att verkligen fira, fira det som firas kan liksom och i och med detta troligen ge Älsklingen lite dåligt samvete om jag beger mig till affären och inhandlar lite god mat och dryck idag och överraskar med när han kommer hem. Kommer det då att vara kärleksfullt eller mest elakt för att han mest kommer känna att han kanske i alla fall borde uppmärksammat det hela?

Detta grundar sig i och för sig helt på en förutfattad mening om att han kommer välja alternativ 1 (troligen helt ofrivilligt då det är oklart om han noterat vilken dag det är). Om han väljer alternativ 2 så är det ju istället jag som får dåligt samvete om jag kört på alternativ 1. Ja, ni hör ju, vad är egentligen vitsen med en sådan dag? Det dåliga samvetets och krångliga beslutens dag. Eller en lite ovanligt mysig tisdag i februari med rum för extra mycket kärlek. Det är ju rätt fint det förstås...


Mina hjärtan tillsammans på stranden i Oman i december 2011.

Publicerat: 2012-02-14 @ 13:14:52


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!