Lycka (i liten dos)

Lycka är att slippa tvätta bort sminket innan läggdags. Alltså när man bara varit hemma en hel dag och slipper lägga tid på det. Kan vara en av världshistoriens tråkigaste sysslor och så skönt att bara kunna borsta tämdera och sen vara klar för sängen. Igår var en sådan dag då jag fick möjlighet att reflektera över detta.

Idag är inte en sådan dag eftersom jag varit och jobbat. Dagen är dock en riktigt bra dag trots att jag snart måste tvätta bort sminket. Alvin verkar ha haft en alldeles underbar dag (fast jag inte varit hemma - snyft) och mötte mig med ett enda stort leende när jag kom hem. Och han har gått igen (det gjorde han redan igår inför både mig och sin far så nu är det bevisat att jag inte bara hittade på). Nattningarna är dock inte alls speciellt roliga så snart måste vi nog ta tag i den saken och försöka strukturera upp det hela (igen) men det får bli efter helgen för då ska vi på festligheter och Alvin ska få sova hos farmor och farfar. Så efter det alltså, om inte kvällarna blivit lite bättre tills dess, får det bli nya tag.

En annan sak som är ganska positiv trots allt och som jag måste skriva lite om är ASIH. Avancerad sjukvård i hemmet. Min mamma är ju inte vidare värst frisk och det är ju trist men det är ju ändå helt fantastiskt hur det kommer hem en liten sköterska till henne på kvällarna och sätter ett litet dropp och sen kommer de och tar bort det på morgonen och så kan hon i bästa möjliga mån leva som vanligt på dagarna och allt detta utan sjukhusbesök. Bra för patienten att få vara hemma och bra samhällsekonomiskt då ett sjukhusdygn ju är en ganska dyr historia för staten (eller är det kanske landstingen som betalar?). Tänk så bra det kan funka ibland och tänk så bra att hon faktiskt blivit mycket piggare sen de började med detta för 10 dagar sedan.

Ja, ja, det må vara små droppar i havet men ändå, det gäller faktiskt att se de små godbitarna i livet och njuta av dem när de syns!

Haha, nu när jag läser igenom detta så inser jag att jag började inlägget hur ytligt som helst för att sen, nästan obemärkt glida in på betydligt allvarligare tankar fram emot slutet. Men så får det bli, en bra blandning kan aldrig vara fel.

Publicerat: 2011-09-26 @ 22:28:15


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!